AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.264

F01 individual på blocket - synpunkter/historik

Hej,

Så ær man tillbakaflyttad till Sverige och ser æven ljuset i tunneln i den mån att det snart blir utrymme før sjua. Har såklart redan børjat rekognosera terrængen och hittade denna: Länk

Budget kommer rimligtvis att ligga på runrt 600 och den ær en 730d, så denna passar fint. Det som slår mig ær att den ser billig ut før att vara LCI och stå hos en aukt handladre (de andra ligger nærmre 700k)

Ser att den har tre ægare (vilket kænns som mycket på så kort tid) men ær det något annat som gør den billig? Kanske før eccentrisk, men jag ær eccentrisk (det ær amn væl om man kør sjua?) så ingen direkt nackdel før mig.
Jag tror personligen inte att denna skinnkulör tilltalar så många. Samt endast 18" hjul är något jag själv reflekterar över.

/Anders
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Är inte bilderna lite missvisande, färgen på skinnet menar jag? Är det inte lite "lugnare"/mörkare ton på det i verkligheten?
Annars kanske lite snålt utrustad och med 17".
Interiören är uber lyxig och passar 7-Serien tycker jag. För min del skulle det inte vara ett hinder och fälgar är busenkelt att byta. In på blocket och köpt ett par lätt beggade.

Bjud 600 000 kr och se vad dom säger.
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Har sett den i verkligheten och den är inte vacker på insidan! Listerna är vita!!

Den har OK med utrustning, men tycker listan har mycket kvar att önska för att vara en 7-serie när man jämför med de som erbjuds beg i Tyskland.
Haha Robert_J det var det j*vligaste, jag som trodde det var alu som såg konstigt ut på bilderna (för mkt ljus). men det är alltså vit högglans?

Kan man byta lister till en någorlunda rimlig peng?
Det är vitt askträ.

Länk

Ska du köpa i Sverige, hade jag kikat på denna pre LCI 740dx-12 Länk

Den är riktigt bra utrustad (jag hade varit nöjd) och har starkare motor och är fyrhjulsdriven! Priset går säkert att få ned.

Länk

Mvh Stephan
Ma
92
Mattias99
750i F01
Z4 E89
Den Stephan länkar till har ju betydligt bättre utrustning och 740 med fyrhjulsdrift är inte dumt. Dock har den M-paket och det hör inte hemma på en 7-serie tycker jag.
Håller med er Stephan och Mattias, dock är jag kinkig med att det ska vara LCI varpå denna föll i smaken. Jag är ung och bor centralt så 740d kostar mer än det smakar i
premie (kan skilja 10+ år mellan 730/740d)

Däremot så förbisåg jag nog att den jag länkat saknar xDrive... ingen dealbreaker för mig men bra-att-ha om inte annat vid försäljning.
Jag hade också sju dagar i veckan tagit den som Stephan länkar till. Den har dessutom M-sport som jag tror idag är riktigt viktigt på även en sjua för att få den lättare att sälja en dag i framtiden. Den känns som väldigt mkt bil för pengarna om man vill ha en sjua.

/Anders
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Den svarta 740xd är bara för mycket svart tycker jag, en ljus inredning i samma bil hade varit top notch!
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Jag har sett den där 730d live i Solna och jag gillade inredningen, det är vit pianolack på listerna och dessutom infällt i ratten vilket jag gillade. Färgen på lädret känns bättre när man ser det live. Om jag minns rätt var det mocka i taket också.

Säljaren berättade att det var nån tjomme som beställt den som individual för 997000kr, kört den i ett halvår, tröttnat och kommit tillbaka och bytt in den, beställt en ny X3a men det blev samma visa igen med den och han kom tillbaka ett kort tag efteråt och bytte in den också. Det verkar vara någon med för mycket pengar och inte vet vilken bil han vill köra...

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Min 730d m-sport -11är carbonsvart med oyster läder. Spara minst 250' och köp min :-)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Marin: ligger din ute? Länk?
Ro
972
Robert J
Det går säkert att byta ut det vita, men det lär inte vara billigt.

Fattar inte det vita. Ask, visst, men sedan lacka det så det ser ut som plast? Klädseln gillar jag annars, inte ofta man ser bilar med brun inredning.

Den länkade 740n är klockren om man jagar en bil för de pengarna.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Har själv kikat på den som står på Bavaria Solna, dvs den först länkade och det vita må vara fin som tusan med pianolack men det ser faktiskt riktigt plastigt ut. Smaken är som baken så det är ju inte fel bara för att jag inte gillar det. Det stämde inte heller så bra mot den bruna läderklädseln i min smak.

Ganska knapert utrustad och ser lite väl anonym ut på utsidan. Fälgarna är verkligen tirista men går att byta så klart.

Färgen på bilen är mina ögon lite trist den med, en sjua gör sig bäst mörk.

oj oj oj, känner att jag dissar bilen i fråga helt, det är inte meningen. Den kanske är kanon men jag hade inte köpt den om jag var på jakt efter en just nu men jag sitter rätt nöjd med den jag har :-D

Niklas

Fransosen
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Lus
Nej, det gör den inte. Se min profilbild.
Mvh
Marin
kk
19
kkari
730D Individual-10 F01
Är ni galna människor?

Byta lister på en individual bil???

Den är lite "unik", därav individual.

Snälla, sabba inte dessa "udda" bilar, genom att "slätstryka" dom till vilken annan "Svart + Svart + Aluminium" BMW som helst...

Gillar ni inte "udda" färger osv = undvik individual, det är ju själva tjusningen med individual = personlighet! Tycker jag!

Jag hade, om min ekonomi hade sett annorlunda ut, definitivt kunnat tänka mig denna! Superfin! (Sen är jag också en av de "mer udda personligheterna" som t.ex. på allvar kan tänka mig en Titanic blå (turkos), inredning + ljusa masurbjörkpaneler på en framtida ny BMW :-))

Smaken är som baken... Jaja..
kkari, nu var det så att jag fått för mig att det var lister i s.k. "högglans", alltså inte trä, och något som inte hör hemma på en BMW överhuvudtaget. I övrigt håller jag med och tycker att det är en väldigt fin inrending, om än eccentrisk.
Ro
972
Robert J
Bara för att det skall vara induviduellt behöver det väl inte se billigt ut? Hade helt klart kunna acceptera inredningen om det ex vart borstat silver eller något annat träslag. Masur-björk? Var för lacka Ask så det ser ut som plast? Till och med Audis Bambu som ser ut som ett båtdäck ser mer exklusivt ut än detta.

Just vit och svart piano ser ut som plast, ser bara billigt och fel ut i en bil som kostade nästan millen som ny. I en 1-serie sport är det helt OK med blanka plastlister.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om man inte gillar utförandet - köp den inte. Är inte det det allra enklaste sättet att hantera frågan? Förstår inte hur man kan fundera på att köpa en bil man inte gillar, dyrt, och sedan börja modifiera eller byta ut inredningen på den. Det måste ju finnas hundratals bilar i rätt utförande om man kollar i Europa, det är ju ingen Maybach vi pratar om.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.