AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.950

Fråga ang. E90 LCI-stötfångare och pre-LCI-stötfångare

Fr
26
Fred_K
330 i Lim -05
Hallå!

Jag har en fråga ang fronspoiler/stötfångare för E90 pre-LCI och LCI.
Min bil, en pre-LCI 330 från 2005, har den vanliga stötfångaren med ganska små dimljus. Med den fick jag en ny stötfångare som jag *tror* är en LCI-stötfångare. Den har nämligen större dimljus som jag tror är de dimljus som LCI har.

Frågan jag har är om den nya stötfångaren verkligen passar på min bil?
LCI har ju en lite kurvig motohuv framme vid luftintagen, som pre-LCI inte har. Men frågan är om det är själva motorhuven och luftintagsgallren som är skillnaden och själva stötfångaren fortfarande har exakt samma fästen oavsett om det är LCI eller inte. Båda mina stötfångare är helt raka framma vid luftintagen, vilket jag tycker tyder på att min pre-LIC huv borde stängas som den ska över den nya stötfångaren.

Jag har hittat information på andra sidor som både säger att det passar, samt att det inte passar. Därför tänkte jag ställa frågan här.

Finns det något enkelt sätt att avgöra vad det är för stötfångare jag har i garaget (den följde med vid köpet, därför vet jag inte), som t.ex. något artikelnummer eller liknande?

Om det redan finns en tråd om det här ber jag om ursäkt och tar tacksamt emot hänvisningar dit.

Tack och hej så länge!
Mvh//
Fred

What we do in life, echoes in eternity
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Ingen aning, men här är en bild på min M-sport front om det hjälper. Den har andra dimljus än vanliga fronten på LCI vad jag fattat det som..
Länk

//Anders

Visa användare
360
tompathepilot
BMW 335i Touring M-sport -09
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost -15
Njurarna är ju inte delade på LCI, så frågan är ju om de har samma form nedtill mot kofångaren, har de det borde det ju passa kan man tycka.
Fr
26
Fred_K
330 i Lim -05
Aha, ja ni det är en bra fråga.

Jag får väl fråga BMW helt enkelt, ska ändå in dit nästa vecka.

Återkommer när jag kollat upp det.

Mvh//Fred
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Har du kommit fram till något svar?
Fr
26
Fred_K
330 i Lim -05
Hej!

Ja, den passar.

En LCI-stötfångare passar på en pre-lci med pre-lci motohuv i samma fästen.
Enligt vad kan se på E90post iaf.

MEN gallren i grillen passar inte från någon av modellerna.
Så då mår man modda LCI-galler genom att beskära dem på höjden, de är annars för "höga" för att passa med en pre-lci motorhuv.

Har dock inte prova själv än, men är ganska sugen då min stötfångare tyvärr har några skavanker...

Med vänlig hälsning//Fred
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.