|
|
|
|---|---|
|
Tjenna! Har en e36a som abs lampan lyser på koppla in dator å skulle felsöka men då får jag bara upp module not responding! så antagligen så kan de var abs styrboxel elle hydral aggregatet men vilket av dom tror ni? vill gärna inte byta båda! Bilen är en 320i e36 93a! | |
| Testatde med en annan styrbox idag men de hjälpte inte... ( | |
|
Hade du en batteriladdare ansluten till batteriet i bilen när du gjorde felsökningen? Om inte kan det lätt bli att modulerna inte "orkar" kommunicera med carsoftdatorn, om batterispänningen blir för låg. Så om du inte hade batteriladdare ansluten till bilen, skulle jag prova med det först. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej! absolut hade ingen laddare så då ska jag testa det! =) återkommer med svar Det gick dock släcka vissa andra saker som te x airbag |
|
|
Ja, vissa moduler verkar vara mer strömkrävande än andra. Gör också upprepade försök att läsa moduler som inte svarar - ibland verkar det som att de inte vill riktigt för att senare "hoppa igång" i carsoft... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Okej de ska ja göra Tack! |
|
| På e36orna är det problem att läsa av ABSn. 328an jag hade tidigare fick jag mäta upp abs-givarna för att kunna konstatera om någon av dessa var defekta. Har varit med om detta problem på flertalet e36or. Mvh Emil. | |
|
Har nu testat att göra ca 20 sökningar men hittar fortfarande inte abs.... testade även att låta den stå å ladda 30min innan ja började å självklart under sökningen... men inget resultat testade också att vrida av och på tändningen men hjälpte ej! så får nog ta å ohm mäta givarna! ngn som vet va de ska va för värde? |
|
|
På min E46:a låg mätvärdet strax över 1000Ohm på en frisk givare. Borde vara ungefär samma på dina. Man märker direkt om en givare avviker från de friska - brukar bli "oändligt motstånd" eller extremt högt motstånd om det är brott i spolen i givaren. Har för mig att den trasiga givaren hade typ flera hundra tusen Ohm i motstånd när jag mätte. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tänkte mäta givarna idag men det sitter ju 3 kontakter på varje givare? Kan ju bara mäta på 2 ställen med multimeter? Så vilka ska ja mäta på? Sen undrar ha om jag ska snurra på hjulet när jag mäter? |
|
| ingen? | |
|
I den grå kontakten är det väl bara 2 stift? Mät på dom och du behöver inte snurra på hjulen. |
|
| Nepp det är 3 stift i varje givare! | |
|
Du har så rätt Beangt. Fram är det 3 stift, bak är det 2 stift. Mät på dom 2 som ligger i "halvcirkeln" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.