AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.993

Värdet på den här? 525 ia M-sport 2006

Hej.

Är lite sugen på den här men jag vet inte vad en sådan kan vara värd, vad tror ni?

Länk

/Filip
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Privat är den inte värd mer än 125-135'
Tack.

Jag vet att jag vill ha en E61 med M-paket men jag är skeptisk till färgen.
Den blir ju skitig på 1 minut :)

Mvh Filip
Visa användare
5.111
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Om du kan tänka dig en med större motor så känns den här rätt billig i jämförelse.Länk

Min bil:

Länk

Vill helst ha en 520-525 då jag pendlar lite ibland och helst lägre mil runt 12000-15000 mil.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilen i lund har säkert varit till salu i ett år vid det här laget. Dock låg den ute för nära 200k i början. Nu är den härligt prissatt. Men som sagt, kanske inget för pendling ;-)

-------
//Lövet
Och då va den såld.. Den låg ute länge länge.. Någon här som köpte?
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Carbon svart är den bästa färgen. Min förra 530i -06 var carbon svart.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
"Carbon svart är den bästa färgen. Min förra 530i -06 var carbon svart."

Nej svart är värdelöst, opraktiskt och väldigt vanligt...

Det där med färg är väldigt subjektivt... ;-)

MVH Christofer
Carbonblack är snyggt när den är nytvättad.
10 sekunder senare är den lika skitig igen :)
Synd.. :/
Carbonsvart är en otroligt snygg färg, en mörkblå eller silverfärgadbil blir precis lika snabbt skitig och ful som en svart. I vädret som råder nu behöver man tvätta varje dag. Man måste vara smutsblind för att inte se smutsen på en icke svart bil.

525an var riktigt dyr, Marin vädering är vettig även från firma.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Stephan: Jag självklart fäster skiten lika lätt på en silverfärgad bil som på en svart eller mörkblå. Men en silverfärgad, grå eller annan ljusare bil ser inte lika fort skitig och skabbig, oavsett årstid. Repor och små skrapmärken syns inte heller tillnärmelsevis lika väl.

Vad man tycker om en färg är som sagt rent subjektivt. Jag tycker personligen Carbonsvart är snyggt när det är rent och polerat, men tycker likväl att många linjer och karossveck "försvinner" på vissa modeller med svart lack.

Skulle aldrig välja en svart eller mörkblå om den inte var väldigt bra prissatt...

MVH Christofer
Hej igen.

Var och kollade på bilen nyss.

Ägaren/säljaren är supertrevlig men bilen såg dessvärre inget vidare ut om man ska vara petig.

Man får kanske förvänta sig sånt här på "familjebilar" ?

En hel del märken och repor dessvärre.

Jag jagar vidare :)

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
7-8 år gamla bruksbilar som gått så pass många mil brukar se bedrövliga ut. Att den är svart gör ju som sagt att det syns tydligt...

MVH Christofer
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilar som används i ur och skur slits, det bara är så. Sedan är det ju en fråga vad man menar med "bedrövlig". Var den bucklig och rostig och repig så är det förstås lite värre. Om den hade lite swirls i lacken, stenskott och kanske nån repa tycker jag det är fullt normalt för typen och åldern.

-------
//Lövet
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Allt är relativt, självklar får man acceptera normalt slitage, på en "gammal" bil. Syftade på att 90% av alla bilar sköts "bedrövligt" dåligt, särskilt tjänstebilar...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.