|
|
|
|---|---|
|
Hej, Är på gång att köpa en BMW X3 men har ett stort huvudbry. Som det ser ut idag bor jag i en fastighet med ett garage med en bilhiss. Hisskorgen har måtten 220 x 200 x 550 cm (B X H X D) och den klarar en maxvikt på 2000 kg. Så långt är allt bra. Problemet är att dörrkarmen in till hissen är 199,5 cm bred. Jag har läst mig till att X3an är 188 cm bred utan bakspeglar och den är 209 cm med backspeglarna utfällda. Men jag hittar inte måttet för bilen med infällda speglar. Finns det någon vänlig X3 ägare där ute som kan hjälpa mig med ett exakt mått på den bredden. Alltså med backspeglar infällda. Jag ska bo kvar i denna fastigheten i ett år till, sedan går flyttlasset till nyproduktion med ett stort garage. Tacksam för svar! | |
|
Hej S_muel Har kollat bredden med speglarna infälda, ca 195 cm. Jag har elektriskt infällbara speglar, ett suveränt tillval då min garageport är ca 207 cm och jag måste fälla in speglarna varje gång jag kör in. För övrigt tycker jag att du gör ett bra val att köpa en X3, jag är riktigt nöjd med min |
|
|
Stort tack Black Edition för ditt svar. Har hunnit åka till en bilhandlare och kontrollmätt själv. Tyvärr så ser det mörkt ut med en bredd på 195 cm då man inte kan köra helt rakt in i garagehissen. Mitt alternativ är att parkera bilen på gatan. Tyvärr är det hopplöst att få parkeringsplats de tiderna jag vill nyttja bilen där jag nu bor (st eriksplan, sthlm). Dessutom relativt stor risk för skadegörelse och parkeringsskador. Jag får helt enkelt hålla mig i ett år tills jag fått tillträde till nya lägenheten. Uppsidan är att jag då får nya faceliften som ser ut att bli officiell nu till sommaren. Kul att höra att du är nöjd. Vilken motor har du? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.