|
|
|
|---|---|
|
Hej vad tänka på vid köp av importerad ej inreggad bil? Kan man bli lurad på någotvis? Man blir förste ägaren i Sverige om det nu är viktigt istället för bilfirma nr1 och jag nr2. | |
|
Man kan bli blåst på hundra olika sätt. Det mest uppenbara att bilen inte kan registreras i Sverige av olika anledningar. Som att den är stulen, eller ombyggd, eller saknar dokument. Det är generellt en mycket dålig idé att köpa en oreggad bil. ------- //Lövet |
|
| Har för mig att importören inte räknas som ägare så länge bilen inte tas i trafik när det är import. | |
| Jo, importören räknas även fast den inte varit i trafik. | |
|
Nja..Där har du nog fel.. =)Kolla på denna (CJW340 Import/införsel: Ja) Länk I bilreg står det 1 ägare men jag får fram : Föregående ägare 1 Personnr/Orgnr:556670-3608 Namn:PLC INVEST AB Adress:BOX 285 Postnr:60104 Förvärvsdatum:2012-08-23 Ort:NORRKÖPING |
|
|
Hej igen Vad behöver jag se för dokument för att veta att bilen är ok. Dvs Betald hos säljaren i tyskland mm mm Tror jag väljer att köpa den reggad och bli ägare 2. Ska ha bilen länge. |
|
|
1) Vem är importören? 2) Vad är det för bil? skick, mil, etc. 3) Från vilket land är den importerad och när samt vilka dokument finns med bilen? Beroende på svaret för ovanstående frågor så har du svaret på hur du skall agera i stort sett. BMW M-POWER |
|
|
Varför har inte säljaren reggat bilen? Är det en firma eller en privatperson du ska köpa av? Att inte regga är skumt och jag skulle dra öronen åt mig. Finns ingen anledning att inte regga för som sagt ovan så blir importören ingen ägare om bilen inte tas i trafik. ------- //Lövet |
|
|
En firma men den startades i nov13. Verkar såld enligt säljaren jag inte först i kön i alla fall. Synd får leta vidare efter 325-330d cd |
|
|
Hej. Har läst om detta innan och det luktar momsbedrägeri lång väg. De köper bilen momsfritt i (ex vis) Tyskland för att exportera den. När den sedan hamnar i Sverige så är det ägaren, dvs den som reggat bilen i Sverige som får betala in moms på den. Så håll dig borta från "oreggade" bilar :) /MrWIB |
|
| Ja, jag hade nog fel för mig där. Verkar börja räknas ägare när den sätts i trafik. Sorry | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.