|
|
|
|---|---|
|
Har en liten mustig lukt i min E91 -08 och har nu bytat kupéfiltret och tänkte använda CRC Airco Cleaner (inte CRC Airco Kleen) som enligt uppgift skall vara bra för att döda eventuella bakterier. Tanken var att ta bort kupéfiltret och sen spraya ner skummet i luftintagen. Blev dock lite skeptisk när jag tog bort filtret och tittade ner i hålet (det högra på passagerarsidan). Det står på bruksanvisningen att undvika att "skumma" bland elektronik och i hålet finner jag både fläkt och tillhörande elkablage. Är det någon som använt denna produkt och kan bidra med erfarenheter? Produkten: Länk | |
|
Intressant. Läste just om detta igår och då dök denna flaska upp, dock va reaktionerna mer positiva för denna Länk .kommer själv testa den, Jula har den för 99:- . Stäng av ACn maxa fläkten, på med återcirkulationen, starta flaskan stäng dörrarna. Kolla videon. Länk |
|
| Jaha, du hade redan koll på CRC Airco Kleen. Läste lite för snabbt.. :) | |
|
Ett alterntiv kan vara virkon som säljs på lantmännen som klorerat rengörinsmedel av t ex mjölkningsmaskiner men ser nu när jag googlar att det inte ska vara in kontakt med visas metallr för länge enligt apotektet: Länk Jag blandade ihopa sådan lösning och sprejade med vanlig blomdusch-flaska vid luftintaget och körde fläkten på max och efter två behandlingar luktade det inte blöt vante då min bil-AC startade längre. Men efter att ha läst apotekets text vet jag inte om jag vågar rekommendera det längre. Tror jag fick tipset här¨på forumet. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Här var långa virkontråden som säger inte så farligt ändå, var och en väljer själv... /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Ja det är ju svårt att få ner slangen Länk förbi fläkten i luftintaget. Länk Länk Så fick trä in slangen från andra änden, lite som de gör här. Körde upp slangen så långt som gick i dräneringen. Länk Tog även bort mittutblåset och körde ner i paketet. Länk --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.