AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
944

Modellguiden overseas...

Visa användare
146
ratata
540iA sedan -02
230e xDrive Active Tourer -26
Att titta i AutoPowers modellguide är alltid lika kul. Det blir rätt ofta ty den är både uttömmande och detaljrik. Men jag undrar om man inte skulle kunna bygga ut den lite med en 'utrikes-del' också? Alltså inte alls med samma krav som den inhemska när det kommer till detaljer, snarare för nyfikenhetens skull på de motoralternativ som togs in till vissa marknader men inte till andra, t.ex. Sverige. Det är många gånger jag varit utomlands när en BMW susat förbi med en modellbeteckning man inte visste fanns och blivit stående med frågetecken i skallen "-Vaah? Vad fan var det där för något??. Det måste jag kolla upp när jag kommer hem...", och så glömmer man bort vad det var för att allt gick så fort. Blir det för mycket jobb med en sådan? Eller det är kanske rentav bara jag som tycker det skulle vara intressant?

___

Jag är inte så här snygg i verkligheten, det är min bil som gör det!
Det finns redan eller åtminstone så pass att du kan gå vidare därifrån.

Länk

Där kan man se att det finns 323i Touring E91, där LCIversionen enbart såldes som högerstyrd (Australien).

Länk

Men som alltid kan saker bli bättre, i länken saknas L7 GK62, så ha inte bmwarchiv som ett faktum.

Sedan finns det extra detaljer som att 520d F10/F11 heter 523d Blue Performance i Japan vilket inte tas med i och med att den egentligen är en 520d.

Mvh Stephan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.