|
|
|
|---|---|
|
En bekant ska köpa en ny golf kombi, specad som han vill ha den landar det på ca 300k. Vad är en vettig rabatt i er värld? En offert var på listpris o en var på minus 5%... Vad tycker ni? Om man väger rabatt mot ev inkl vinterhjul på fälg (16")? | |
|
Om bilen säljer ändå brukar man inte få så mkt som privatperson. Den enda referens jag har är att jag fick offert på en Golf för flera år sedan som då låg på 6-7%. Den bilen tror jag kostade 250k brutto. Inget inbyte. ------- //Lövet |
|
|
En Granne fick drygt 10% rabatt på en ganska tom 1,4 GT (ej kombi). Var tidigt våren -13 när den var helt ny. /Jonas |
|
| VW verkar ganska svåra när det gäller rabatter. Jag köpte en ny Polo TDI DSG med bara 3-4% rabatt men då var det ett par månader "kö" för de första dieslarna när de kom 2010. En bekant köpte en Golf GTI för drygt ett år sedan och fick då 6%. | |
|
Pratade med en Peugeothandlare häromdan. De hade endast 625:-/bil på en 208 när de hadr kampanj. //marin |
|
|
En rabatt som är rätt svår att få som privatperson. Ramavtal är en helt annan sak. Där går generalagenten in och stöttar handlaren. När jag sist hade ramavtal på VW låg de på 10% men det tror jag är helt omöjligt som privatperson på beställningsbil. Lagerbil kan förstås bli en annan sak. ------- //Lövet |
|
|
Min granne fick iaf. Dryga 10% på en golf när 7an var helt ny. Det var en beställningsbil och privat köpare... Han tog in lite offerter och lokala handlaren här i Uppsala matchade billigaste priset. Tror han beställde strax innan årsskiftet så det kan ju ha varit nån säljare som ville upp i nån viss kvot... Men 10% går iaf. Han hade inte mkt extrautrustning heller... I stort sett bara "stora" sportstolarna med massage och 18 tummare utöver GT. /Jonas |
|
| Dragpaketet också.... Det är ju så billigt på vw. | |
|
Man ska alltid beställa sin bil i slutet av året. För då kan man pruta betydligt mer då dom vill komma upp i en viss kvot eller nå nån ny nivå eller så. Har köpt mina 3 senaste BMW i december månad. Klart bästa när det gäller rabatter. Är ju ofta ganska trög månad med tanke på jul o så. Har legat runt 10% på alla köp. Så det har betydelse nr man köper enligt mig. Eller så har jag bara gjort bra affärer... |
|
|
Men det har ju varit BMW då. Och företags leasing. |
|
| Tack för respons, ska det stanna vid 5 % får man väl försöka få in vinterdäck med. | |
|
Craile: Med tanke på att man får 10% bara man är med i Företagarna hos BMW så är det inte speciellt svårt att komma upp i 10% vilken månad som helst hos BMW. Överlag är rabatterna betydligt bättre på företagsbilarna, så det är inte jämförbart. Fredrik: Jag hade testat att försöka få in offerter hos ett par olika återförsäljare. |
|
| Ja fick 11% i offert på en golf diesel 4M dsg -14 som jag hade specat som privatperson, nu blev de A200 cdi amg för samma pengar istället. | |
|
Slippy: Golf finns inte i kombination diesel, 4-motion och DSG, än i alla fall... MVH Christofer |
|
|
Tänkte samma som crille82 där - omöjligt kombo. Rabatten har tagit sig till 9% nu, då börjar det kännas ok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.