AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.425

Ersätta nivåreglering E61 möjligt?

Jo
26
Joem
525iA Touring -05
Dagen har kommit då min E61:as nivåreglering slutat fungera. Bilen är sedan två dagar bottensänkt och står i garaget obrukbar:/..

Jag pratade tidigare idag med en mekaniker som påstod att man kan plocka bort nivåregleringen, dvs. ta bort kompressor och hela faderullan och istället sätta dit "vanlig" utrustning/fjädring/dämpning då detta blir både billigare och problemfritt.

Då jag är helt novis på omårdet tänkte jag höra om den möjligheten verkligen går att realisera?? och är det i så fall värt att göra det i förebyggande syfte för framtiden??

Som sagt, kan inte ett skvatt om detta och jag tycker det låter märkligt, kanske vill nån vänlig själ upplysa mig om hur det förhåller sig?

Tack på förhand!
Hej. Hade samma problem med min fast då var bara ena sidan nere och de var fördelningsblocket som var trasigt men ja bytte hela kompressor med block. Tycker inte du ska ta bort nivåregleringen för det är ju fint och ha. Jag beställde en ny kompressor från tyskland vart ca5000 med frakt. Passa på och byt insugsslangen till kompressorn för de är nog mest troligt den som ställt till så kompressorn är död.
Jo
26
Joem
525iA Touring -05
Ok, ja det är ju ett fel man åker på som e61 ägare tyvärr. Det blev som du förespråkade, just nu står den på verkstad för utbyte av kompressor samt tillhörande delar. Får hoppas det håller ett bra tag framöver nu. 8,5k är priset:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.