|
|
|
|---|---|
|
Hej på er ! Dags att sälja E61:an iförmån för nyköp . Nu är frågan vad som är realistiskt att begära betalt vid privat försäljning? Bilen : 530 D Touring M-Sport LCI 2007 *Platina Grå met *19400 mil ( 1ägare innan mig i Tyskland. Köpt och importerad av mig hos BMW i Osnabruck) *Servad enligt bok / alla nycklar osv finns ! * Sommar och Vinterdäck på 18" Orginalhjul och Michelindäck i nyskick. Utr utöver standard M-sport: *Komfortstolar med aktiva sidostöd / Svart skinn *Head Up *Helljusassistent *Aktiv farth med stop/go *Pro Locig 7 *Navi Pro *Aktiv Styrning *Baksätesvärme *Aux in *Panorama säkert glömt något men hyffsat välutr. Bilen är i bra skick ( finns stenskott och något småmärke men rekondad 2 ggr om året av mig och alltid handtvätt osv) Alla småfix med Panoramaavrinning, kompressor till nivåregl, olja autlåda är fixade .. Vad är rimligt att begära i annons för att bli av med bilen ? Mvh Henrik | |
|
Har fått 147k i inbyte på en ny bil. Är det vettigt betalt ? Blir inte riktigt klok på hur man ska prissätta den , hittar allt från 120k för icke lci till 220k för liknande lci. // Henrik |
|
|
Jag har en 530d E60 M-sport -06 på 13.200 mil med liknande din spec ute för 144 tkr så att du får lite mera för en E61 är helt klart men samtidigt har din gått 6000 mil mera så jag tror du skall vara rätt nöjd med det inbytespriset. Du kanske kan få 10-15 tkr mera genom att försöka sälja själv. /Anders |
|
|
Jag skulle försöka privat nånstans runt 170-180. ------- //Lövet |
|
|
Man kan inte direkt klaga på BMW:s andrahandsvärde om en 7 år gammal bil av förra generationen, som gått ca 20000 mil, säljs för priser kring 170-180kkr. Får man fråga vad kostade den som ny? Med respektive utan utrustning? __________ Mvh Grelle |
|
|
Får du 170-180 tkr för den så skulle jag skratta hela vägen till och från banken, det låter jättehögt. /Anders |
|
|
Ta en titt på det som ligger ute i prisklassen. Det mesta är mindre utrustat, äldre, eller säljs av skumhandlare. ------- //Lövet |
|
|
Jag tycker väl lite som du Med känsla. Skulle säga att ditt erbjudna inbytespris låter väldigt bra, om de lämnar normala rabatter på nya bilen. __________ Mvh Grelle |
|
|
Jag hade nog försökt med 169tkr, det den vinner på är utrustningen och historiken. Men mycket mer än så är nog svårt för att bli av med den. 147tkr är betalt som inbyte. Men du kanske fick låg rabatt på den nya? Mvh Stephan |
|
|
Bilen kostade 79600 EUR ny så visst finns det ett värdetapp ;) ... Rabbaten på nya bilen var väl helt ok (9%) men har bestämt oss för att tyvärr byta märke på familjebilen så E61:an ska bort privat :( Tror att jag är ganska nöjd med 155-160k vid en privat försäljning men satan vad jag kommer sakna allt BMW:s fina lull-lull :). Vill inte lägga ut ett drömpris (180-200k) och stå kvar med bilen i 6 mån, bättre att vara realist och få till en en snabb smidig affär med nöjd ny ägare !! Tack för inputsen . // Henrik |
|
|
Hur mycket ska man värdera Faceliften då det enligt mig iaf är väldigt stor skillnad på LCI o pre LCI ? Som Andreas säger så att hitta motsvarande bil på blocket så kostar de 190k + och då är alla andra billigare bilar halvtaskigt utrustade icke LCI bilar med skumma bilfirmor som säljare ... Har en trevlig Autopower medlem som verkar lite intresserad men tycker det är väldigt svårt att prissätta för att få till en bra/snabb affär. Är 160k i slutpris högt för en väldigt pedant skött bil med mycket utr ? Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.