|
|
|
|---|---|
|
tjena grabbar/tjejer ... nu är det såhär att jag repa ena bakdörren/bakskärm har en gammal parkerings skada på en framskärm med . så undrar om nån vet en vettig lakerare i sthlm området , gärna billig men givetvis så är kvaliten huvudsak o finns det en kombo vore jag glad . om nån av er har en prisuppfattning ( är ca 20x30cm + 5x15cm) eller så lackerar dom kanske hela dörren skärmarna? är carbon black metallic om nu olika lack har nån större betydelse är lite ny på lack :) vad skulle det ca gå på o lägga en helt ny lack på hela bilen ? tack på förhand /Conny | |
|
Man lackar inte endast skadan. Har man en skada på exempelvis dörren så lackar man hela dörren. Som det låter så kommer framskärm, bakskärm och dörr behöva lackas för dig. Kan du skruva av delarna själv? Det kommer bli nyansskillnader på dessa delar gentemot resten av bilen. Ibland tydliga, ibland så små att ett normalt öga inte ser skillnaden. Att lackera bilen eller delar av bilen är inte direkt billigt. En hellackering gjord med kvitto kostar nog 20-50kkr beroende på hur mycket man är beredd att göra själv och beroende på lackerarens prisbild. __________ Mvh Grelle |
|
|
hmm vill ju inte ha nyansskillnader så undra om man kan få nylack på försäkringen helförsäkrad så har ju för lackskador ... fast den risken är ju minimal då dom vill betala så lite som möjligt .. nåja ska in på bmw i morgon o få skadorna besiktade så får se vad dom säger . men låter ju som om min självrisk på kommer o bli minimum för vad det kommer o kosta. |
|
|
Om du har två olika skador får du betala två självrisker.. En hellack av din bil går på mellan 10-40tkr beroende på om du själv vill plocka ner bilen i molekyler eller om du bara vill lämna bilen utanför entrén till plåtverkstan. Nyansskillnad kan man komma undan om lacken i övrigt är välskött. |
|
|
Att försäkringen skulle ersätta dig för en hellackering är nog enklast att glömma. Nyansskillnaderna på 6 år gammal bil är inte så stora, så det kanske endast skrämde upp dig i onödan att jag skrev så. Men det förändrar inte fakta, det blir små skillnader på all lack som inte görs vid samma tillfälle. __________ Mvh Grelle |
|
|
hmm 2st självrisker blir ju en del så vete fan om jag inte satsar på en ny lack till våren istället . |
|
|
Om skadan inte är för stor har jag hört en hel del gott om www.smartrepair.se . Enligt deras hemsida samarbetar dom dessutom med BMW, så om BMW tillåter dom att visa deras logga på deras hemsida bör det väl vara en viss kvalitetsgaranti (?) Har själv fått en mindre skrap-skada på framflygeln (12X1 cm), ska åka förbi dom och ta en offert. Troligen blir det bra mycket billigare än att ta det via fsk-bolaget. Egentligen borde du lägga den här frågan på forumet "Bilvård" så kanske du får mer svar :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.