|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en 320d E46 årsmodell -01 (tidig -01) vilken jag fått fram har en turbo som heter Garret GT1549V original, denna är glapp och sjunger på sista versen. Nu har jag fått tag på en turbo från en -02 320d men tydligen byttes det turbo sent -01 när motorstyrkan ökades i dessa bilar från 136HK till 150HK, turbon i -02:an heter Garret GT1749V, funkar denna att montera i min bil utan några problem eller ska jag se mig om efter en annan? Turbon har jag fått tag på via en polare till ett bra pris, alltså ingen utbytes från en firma.. /Roger | |
| Passar ej.... Du har ju gamla motorn med vp44 pump -02 har ju den nya motorn me commonrail | |
|
Hej. Och i och med det funkar inte turbon sinsemellan eller vad? Förklara gärna för en som inte riktigt hajar;) |
|
|
Så länge de har samma packning bör den passa fysiskt. Rent funktionsmässigt så är ju båda vnt aggregat, jag ser inget problem. Kan ju skilja på olja in och ut men det är ju inga konstigheter att fixa till. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Tackar för svaren, kollar ebay nu, finns ju en hel del nyrenoverade aggregat samt nya agg till vettiga priser där, går ju även att behålla skalet från min och köpa turbinhuset endast.. /Roger |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.