AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.540

Chans på ett byte, 530i mot 335i

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Har fått ett erbjudande att byta min 530i, snart 22k milmot denna 335i med bra utrustning Länk de vill ha min bil + 75k. Har letat ett tag men få säljes med CCC och navi, det är ett krav. Egentligen manuell också fast jag får väl leva med en aut isf. Denna var väldigt billig motför resten på blocket. Den kan likaväl vara krockad eftersom det är en USA import. Därför jag gör denna tråd för att höra om nån vet något om den?

Men annars då, tycker det är en bra deal eller ska man vänta in ett bättre objekt?
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Har även fått hört att firman är småfifflare.. Kan de stämma?
Väldigt mycket utrustning kan man faktiskt leva utan, men något av det absolut mest grundläggande är sportstolar. Det saknar den här bilen.

Jag hade aldrig köpt den. Har du lite is i magen så kommer det ibland ut långmilare som bara haft en eller ett par ägare som kört den 20 mil t.o.r. till jobbet under ett par år, som har skött servicar och känner bilen utan och innan.

Jag skulle väntat till en sån, och försökt sälja min egna bil privat istället.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det räcker väl med att söka lite här på forumet om firman i fråga för att få reda på den generella inställningen. Personligen hade jag aldrig köpt en bil av dom, Usa import eller ej. Men att slå ihop deras rykte + Usa import?
Jag kan ärligt inte förstå att du ens överväger en affär.
Visa användare
306
Remo
320d Touring -11
Sök på "Michell Company" på forumet och läs.

Jag tror även att de fanns på Råd & Röns svarta lista tidigare, men dock inte i 2013. Fast här kan jag ev. komma ihåg fel.
Läste du detta i annonsen? "Bilen är importerad från USA och har haft tidigare Salvagetittel". Den har varit krockad eller så har den badat. Dock ser man att framstötfångaren är utbytt, så åtminstone har något hänt i fram.

Jag håller inte med dig att den är bra utrustad, konstläder, inga värmesitsar och standardstolar är inte så bra.

Länk

Jag hade hoppat bytet.

Mvh Stephan
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Byt inte mot denna. Skum utrustning, nyansskillnader på flera ställen och en salvage title. Som bäddat för trubbel.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Byt inte mot denna. Skum utrustning, nyansskillnader på flera ställen och en salvage title. Som bäddat för trubbel.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har carfax prenumeration.
Total loss utfärdad 2010-11-02 vid 55000 miles. Exporterad till Lettland 2010-12-21.

F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tack för alla svar! Man kan ju alltid eftermontera sportstolar med värme :)

Men iallafall är sanningen den jag förväntade! Jag skulle kunna bli ägare utav denna mystiska krockade 335a ifall vi bytte rakt av! ;) men det kommer aldrig att hända.

Jaja.. Det blir till att söka vidare då. Kanske att jag säljer bilen privat då man oftast får mer för den då, även om jag tycker byten är så enkla just för att man blir aldrig utan bil!
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Men samtidigt vore det lite intressant hur mkt man kan få ur dem om man börjar fråga att det vart krockad, ev mätarjusterad. Då slutar de väl med att de tar bort annonsen mest troligen.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ett fall framåt att de skriver ut infon bilens ursprung.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Frågan är ju om de är värt att "snåla" in på en krockad ist för att köpa en hederlig sv såld med full historik och service bok. Det är hursomhelst en chansning. Jag kan lika väl byta ner mig.
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Det beror ju på hur du definierar "värt"? Att ständigt ha i bakhuvudet att bilen har tveksam (milt sagt) historik och sedan i framtiden stå med nåt som knappt går att sälja med annat än ett mycket lågt pris, alternativt själv försöka mörka historiken.
Det enda rimliga, iaf i mitt tycke, är att sälja befintlig bil privat för att försöka få ut så mycket som möjligt. Sedan har man störst valmöjlighet att hitta ett objekt man verkligen vill ha inom dom kriterier man har. Ekonomi, utrustning osv.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Du har nog rätt!! Jag är så jävla sugen på en 335 bara!

Hade redan planer på m-pkt på den ^^
Visa användare
864
Impnaz
BMW M135i -13
BMW M5 E39 -99
BMWCS #7520
Så sälj då din bil och köp en 335. Men ha lite is i magen och försök hitta den bästa möjliga i stället för att kasta sig på första bästa, som dessutom har ringande varningsklockor överallt.
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Sanning i vad du säger!

Samtidigt är det lite roligare att köpa bil på våren! Jag kommer att uppdatera denna tråd vid nästa objekt som jag förhoppningsvis valt ut med lite omsorg ;)
Här har du en manuell 335i Coupé som varit i Holland sedan november 2010 (en ägare i Holland) för samma pengar. Bara navi business dock.

Länk

tyvärr kommer inte chassinumret upp på den holländska sidan, Länk men du får väl fråga=).

Mvh Stephan
F-
1.931
F-Tar
Alpina B5 2005 #001
BMW 325tds 1997
Tack för tipset! Men nu så skall ja såklart gnälla på att jag skulle vilja ha en annan färg just för den jag har nu är också silver. Har redan haft 2 silvriga på rad så lite omväxling skulle vart trevligt! Sedan tycks det se ut som den saknar m-sport?

Att importera en 335i från Tyskland själv är också ett alternativ.. En weekend med lite bira sen åka 335i tillbaka till Sverige. Varför inte :)
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
En krockad skrothög som har fusklagats av ett gäng balter, borde vara straffbart att sälja denna bil, den skulle skrotats ut redan i USA, istället är den ihoppusslad av stulna delar på ett tvivelaktigt sätt. Stackars den som köper denna bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.