|
|
|
|---|---|
|
Jag vill nollställa loggen för oljebyte men displayen säger att oljebyte ej går att nollställa. Några tips. 530d touring f11,2011. | |
|
Så du har redan testat en gång med att nolla men den vill inte? Eller vet du inte alls hur man gör? |
|
|
Jag kommer till det läge där jag kan scrolla mellan att återställa för bromsbelägg fram/bak, bromsvätska osv, men när jag kommer till oljebyte så säger den återställning ej möjlig. |
|
| Är det inte bara att hålla inne trippmätaren? | |
|
Det går att nolla med dator i ditt fall. Det kan bara återställas från idriven när det är 20% eller lägre kvar. Mvh Jonas B |
|
|
"It is only possible to reset an item if the service life of the item is below 80%." Direkt citat. Från Autocom kan man återställa när som, Dvs att en dongle och ett bra prog så fungerar det när som. Mvh Jonas B |
|
|
Tack för tipsen. Jag tänker byta olja lite mer regelbundet än serviceintervallet. Dongel + programvara låter dyrt. |
|
|
Du behöver inte köpa något dyrt, men det är bra att ha ett bra interface som passar flera bilbodeller. Bara ett besök på verkstad betalar detta. Smidigt att ha och inte vara bakbunden för jämnan. Har du ex ett Autocom som Bilprovningen har och kör en diagnos får du exakt samma som sbp får. Finns mängder av billiga att köpa för några hundra. Typ vanliga Elm327 mm. Bara ett tips. Mvh Jonas B |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.