|
|
|
|---|---|
|
Jag har satt en M30B35 i min 518 -87 och tog då bort vad jag trodde var E28ans bränslepumps relä då det var enklare att använda E34ans. Dock vart jag nu väldigt osäker på om det verkligen var bränslepump reläet jag tog bort då varken hel- eller halvljuset funkar. inte heller spolningen på vindrutan. Enligt elschemat jag hittade här Länk så finns det någort som kallas "main relay" på utsidan säkringsboxen (på min fanns dock bara ett relä på utsidan, inte 2-3 som på schemat) Det relät jag tog bort var anslutet till motorn och säkringsdosan via c103 kontakten (motorkontakten). Någon som vet hur det funkar med elen i E28an och hur jag enklast felsöker? Säkringarna är hela allihop. Tack på förhand | |
|
Elschemat du länkar till är för 528e modellår 1987 & 1988 som har Motoronic, så det är inte säkert att det är samma för din. Men vad jag minns sitter bränslepumprelät utanpå säkringsdosan, jag har också för mig det står benzinrelais på det? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
På min 518i så sitter "mainrelay" och bensinpumprelät bredvid varandra på vänster sida om elboxen, vad jag har förstått så går bensinpumprelät VIA mainrelay. Antar att det mesta i elboxen går via mainrelay. Mvh måns |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.