|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att byta silentblock på min E34. Har följt instruktioner som jag hittat på nätet men har ändå stött på patrull. Så jag undrar om det är någon i Varbergsområdet som har verktyg för det, som jag kan låna några dagar alt köpa. Eller tips på någon firma som säljer ett sådant specialverktyg. /Mattias | |
|
Ingen som har något tips. Jag har ingen möjlighet att tillverka heller. Tacksam för tips |
|
| Vad är det du har problem med? Få ur den gamal eller få i den nya? O på vilka sätt har du försökt att få i/ur bussningen? | |
|
Jag har problem att få in den nya. Har ca 2 cm kvar. Har använt domkraft, diskmedel och bussningen hade legat i frysen 3-4 dagar. Jag behöver ju egentligen dra ut bussningen igen och börja om på nytt, det är därför jag söker rätt verktyg. |
|
| Ok..Du borde ju kunna tillverka ett "förband" så du kan dra upp bussningen den sista biten..Tex en 8-10 mm tjock "stålplatta" med ett hål där bulten går igenom. Du sätter denna "platta" mellan bakvagnsbalk/kaross. Tar en lämplig bult med "distanser" så du pressar/trycker på bussningens metalldel så borde den hoppa på plats utan större besvär... | |
|
Ska försöka hitta på något ikväll. Tack för tipset |
|
| Skulle man kunna använda flera lager men tunnare plåt? Jag har en gammal oljetank med 3 och 4 mm plåtar. om man lägger 2-3 lager skulle det ha chans att bli tillräckligt stabilt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.