AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.009

Låna verktyg E34 Silentblock

Mi
21
Mizider
BMW 535-91
Jag håller på att byta silentblock på min E34. Har följt instruktioner som jag hittat på nätet men har ändå stött på patrull. Så jag undrar om det är någon i Varbergsområdet som har verktyg för det, som jag kan låna några dagar alt köpa. Eller tips på någon firma som säljer ett sådant specialverktyg.

/Mattias

Mi
21
Mizider
BMW 535-91
Ingen som har något tips. Jag har ingen möjlighet att tillverka heller. Tacksam för tips

Vad är det du har problem med? Få ur den gamal eller få i den nya? O på vilka sätt har du försökt att få i/ur bussningen?
Mi
21
Mizider
BMW 535-91
Jag har problem att få in den nya. Har ca 2 cm kvar. Har använt domkraft, diskmedel och bussningen hade legat i frysen 3-4 dagar. Jag behöver ju egentligen dra ut bussningen igen och börja om på nytt, det är därför jag söker rätt verktyg.

Ok..Du borde ju kunna tillverka ett "förband" så du kan dra upp bussningen den sista biten..Tex en 8-10 mm tjock "stålplatta" med ett hål där bulten går igenom. Du sätter denna "platta" mellan bakvagnsbalk/kaross. Tar en lämplig bult med "distanser" så du pressar/trycker på bussningens metalldel så borde den hoppa på plats utan större besvär...
Mi
21
Mizider
BMW 535-91
Ska försöka hitta på något ikväll. Tack för tipset

st
731
stugsittaren
520dx Touring -16 (F11)
520i Touring -02 (E39)
Skulle man kunna använda flera lager men tunnare plåt? Jag har en gammal oljetank med 3 och 4 mm plåtar. om man lägger 2-3 lager skulle det ha chans att bli tillräckligt stabilt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.