AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.535

Släcka blinkande airbaglampa efter urkoppling av instrumentpanel e36 320i -93

mi
6
miggep
e36 320i coupé -93
tja! efter att jag fått en tvåa på besiktningen pga att abs-lampan var ur funktion fick jag ta ur instrumentpanelen, och sätta i en lampa som nu lyser. jag har mätt abs-givarna och en eller kanske två av dem är trasiga och ska bytas.

men nu till problemet, efter att jag kopplat in instrumentpanelen så började airbag-lampan blinka. Den lyser först i ett par sekunder och sedan blinkar den i exakt 5 minuter innan den börjar lysa fast. jag har läst rundor lite och hittar inte direkt nån som har problemet att den blinkar utan endast att lampan lyser fast.

det jag har läst om fast lysande lampa är att den måste återställas med ett felsökningsverktyg som man kan köpa själv eller få gjort på bmw-verkstad.

så är detta enda sättet att få bort airbag-signalen? och isåfall är det någon som vet ett felsökningsverktyg som kan släcka dessa signaler på en e36 320i coupé -93. de jag hittat fungerar endast från årsmodell -94 och går genom rund OBD koppling men min är ju -93 och dessutom kan jag inte hitta något uttag till detta, dock inte kollat extremt noga. också om någon skulle ha ett sådant här verktyg som man kan få använda för en slant skulle vara mycket uppskattat, isåfall i skåne, gärna nära kristianstad.

all hjälp är mycket uppskattat, mvh Micke!
Bor för långt bort för att det ska vara lönt för dig att köra hit (Landskrona).

Uttaget hittar du alla fall i batterifacket under huven, där 316 och 318 har sina batteri.
mi
6
miggep
e36 320i coupé -93
Clintan66: okej, men du har alltså en felkodsläsare som skulle fungera? hur mycket kostar det att köpa en sådan som du har isåfall?

tackar, nu hittade jag den runda kopplingen som ser ut såhär: Länk

någon annan som har ett felkodsverktyg närmare kristianstad?

mvh, micke.
Själv använder jag dator, men finns att köpa en bra från England.

Hittar den inte nu, men letar du lite här på AP, så kan du nog finna tråden och där finns länkar till olika.
Pe
8
PerrasMek
E36 323 Sedan -96
E36 328 Kombi -95
E36 328 Sedan -92
Jag använder mig utav en sån här Länk

Fungerar klockrent, kan även släcka airbag med. Kostade 950 spänn att skicka till gotland :)
mi
6
miggep
e36 320i coupé -93
okej, jag hade egentligen inte velat lägga så mycket pengar på det då jag är 18 år och studerande så pengarna får man vara sparsam med! :D men jag får väl höra med ett par verkstäder också och se hur mycket de vill ha för att släcka den!
mi
6
miggep
e36 320i coupé -93
abs-en är nu fixad med en ny givare och en uppputsning av en annan!

då får vi se om man kan lyckas släcka lampan också... :)
mi
6
miggep
e36 320i coupé -93
abs-en är nu fixad med en ny givare och en uppputsning av en annan!

då får vi se om man kan lyckas släcka airbag-lampan också... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.