|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tänkte höra hur ni tror jag gör bäst affär, sälja privat eller byta in i samband med köpa ny bil. Det är en 325dA Sedan från 2008, pre LCI. Det är välutrustad och mycket fin. Bilen är en Jahreswagen som jag köpt på BMW i Sverige som första ägare, Premium Selection. Bilen har endast gått 1900 mil och har hela tiden stått i varmgarage. Den har följande utrustning: Gearbox: AUT Colour: MONACOBLAU METALLIC (A35) Upholstery: STOFF/LEDER ANTHRAZIT (FFAT) Prod. Date: 2008-04-21 1CD BRAKE ENERGY REGENERATION 205 AUTOMATIC TRANSMISSION 249 MULTI-FUNCTION LEATHER STEERING WHEEL 302 ALARM SYSTEM 313 EXTERIOR MIRROR PACKAGE 322 COMFORT ACCESS SYSTEM 4AC FINE-WOOD TRIM POPLAR GRAIN 4AE ARMREST FRONT RETRACTABLE 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 423 FLOOR MATS, VELOUR 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT 481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 5DC FOLDING REAR-SEAT HEADRESTS 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 507 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) (Rear) 521 RAIN SENSOR 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 5AC HIGH BEAM ASSIST 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION 563 LIGHTS PACKAGE 6AA BMW TeleServices 6AB Steuerung TeleServices 6FL USB-/AUDIO INTERFACE 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 7RP ADVANTAGE PACKAGE 7RS COMFORT PACKAGE 7R7 INNOVATIONSPAKET 7SP NAVI PROFESSIONAL W.HANDYPREP. BLUETOOTH Utöver detta finns fina vinterhjul på originalfälgar och ny sommarhjul från 2013 med originalfälgar som gått ca: 150 mil. Bilen har eftermonterad demonterbar dragkrok Någon som tror den går att sälja privat för ett vettigt pris, eller är det bättre att byta in den? Den som köper den får en bil som fortfarande har nybilsdoft. | |
|
Ja, givet är ju att den bästa affären, rent ekonomiskt, knappast är att byta in bilen hos en bilhandlare. Det är inte heller en typ av bilen som normalt "flyger ur hallen" heller. Försökt sälja bilen privat på blocket och förhandla sedan direkt med handlaren om den nya bilen. Om du vill känna dig trygg kan du förhandla farm ett scenario med inbyte, om du inte får bilen såld och inte vill stå med bilen kvar samtidigt som du får din nya bil. Normalt brukar det dock inte vara några problem att få sålt bilen till inbytespriset + 10% på Blocket. |
|
|
Problemet är att hitta rätt pris, det finns inte så många att jämföra med. |
|
|
Du tjänar absolut på att sälja den privat. Däremot får man inte så mycket extra för lågmilare som man ibland tror. ------- //Lövet |
|
|
Så hur mycket tror du jag kan få för den? |
|
| 200,000kr? | |
|
Vad får du för värdering på www.bilpriser.se? Den stämmer ofta bra men inte alltid Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
Jag tror att 200000kr är i överkant, speciellt för en sedan. Själv skulle jag nog inte fundera över den om den inte låg mellan 170-180000kr. Den är helt enkelt för gammal, trots all utrustning och låga miltal. Ett pris på 200000 skulle i princip betyda ett nypris på 700-750000kr. // Erik |
|
|
Gissar på inbytespris på runt 150-160000kr // Erik |
|
|
Bilpriser.se ger 192' till 203' som Privatpris och 213' som Köppris. Flera BMW-handlare säger mellan 170' - 180' i inbyte. Frågan är om det går att få mer privat? |
|
|
Skulle prova 219-229 000 kr. Finns inte så mycket bil till försäljning och det råder brist på begagnat hos åf. |
|
|
Det låter högt, men det kanske går om jag hittar köparen som värdesätter utrustningen och skicket! |
|
|
Prova någon vecka. Kostar inte mycket att uppdatera annons och sänka pris om ingen nappar. :) |
|
|
Byt in den om du får 180' Den är 6 år gammal, och det spelar inte så stor roll om den har gått så lite extremt. Tvärt om faktiskt. Bilar mår bäst när de får motionera. |
|
|
Bilar mår bra att köras men det är mest långmilare som mår illa av att stå. Jag kan försäkra dig att min bil inte har några krämpor! ;-) Jag, och många med mig, betalar mer för en enägarbil med få mil är en med många ägare och mil! Frågan gäller bara hur mycket mer? |
|
Verdi |
Vad har du tänkt dig för pris själv? |
|
Eftersom jag har 180' från en åf så skulle 190' - 200' vara bra vid privat affär! |
|
Verdi |
Sätt ut den för 199' och hoppas på ett mirakel i nån vecka. Sen tar du 180' från handlaren och är nöjd. :) Tror det hade varit lättare att hitta en entusiast om det varit en manuell 330i eller liknande. |
|
Hoppsan! Där var jag visst ute på en cykeltur. Jag skulle nog sätta ut en annons med bara mailadress och se vilken respons jag fick. Risken finns nog att bli nedringd av storprutare annars. 180' från en handlare måste ju ändå ses som helt okej. Om det sedan KÄNNS okej beror ju visserligen på vad du gav för den ;) Lycka till med försäljningen! // Erik |
|
|
Vad jag gav? Det kan du nog räkna ut själv, första ägare och köpt på BMW åf. |
|
|
Även om du får 180 i inbyte kan du säkert pressa priset på nya bilen om du kommer utan inbyte. Automat är bekvämt och helst med V8 muller |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.