|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag köpte en bmw e36 320 -92 som reservdelsbil, men det sitter en 328 -95a motor i den. Förra ägaren började byta motor ( Gjort allt mekaniskt) dock har han ej bytt ut kabelhärvan. Så jag har alltså en 320 kabelhärva utan EWS. Men det sitter en 328 DME box i den. Startar såklart inte. Felkodsläsaren säger att den inte kan hitta EWS systemet, vilket är ganska förståeligt. Nu till frågan, Vad krävs för att få igång motorn? Behöver jag byta ut hela kabelsystemet i bilen? Och isåfall måste jag få tag i en kabelhärva med EWS ll, Antenn nyckel sändare och DME box från en och samma bil? Skulle detta fungera att köpa då? Länk Eller skulle det räcka att endast köpa en omprogrammerad DME Box? typ denna: Länk Eller har någon av er en komplett kabelhärva med ews osv här kanske? Tacksam för svar! MVH | |
|
Eller Skulle det gå att använda en kabelhärva från en M50b25. Problemen som blir då är ju vanosen, har dock hört att man kan sätta konstantplus på den och få det att fungera? Och sen sitter det väl en givare på insugskammen som kanske kommer balla? |
|
| Ingen aning, men kan inte Bmw hjälpa dig programmera om boxen. Hört något om att de tar 1000:- för det. Som sagt inte 100% på detta. | |
| Steg 1 är ju att jämföra kabelstammarna...De kan vara lika men tveksamt. 320i -92 har en M50, medans en 328i från -95 är en M52. Om du vill så kan jag mejla dig "Samtliga elscheman för E36 -98", på spanska men man hajjar nog det man ska:). Sedan behöver du bara hitta elscheman till M50 motorn o börja jämföra... Jag tror det är enklare att koppla om (eller utöka?) befintlig kabelstam än att byta ut den, oavsett vilket man väljer så lär det bli en del handpåläggning... | |
|
Jag kan ordna EWS delete på din box. Eller att du köper en redan fixad box. Ungefär samma pengar. Triggergivarna skiljer mellan M50 och M52 om jag inte minns fel. Olika antal stift i kontakterna. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Tackar för svar ska jag börja med och säga! En fråga till dig "Spiidfriik" om jag kan få tag i en omprogrammerad dme box, räcker det? Eller måste jag ändån ha en ews sändare? |
|
|
Maj, är det gjort EWS delete så behövs inga EWS grejer. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Är du helt säker? Har du testat detta själv eller vet någon som har? För isf, vad skall du ha för en sån box? :) |
|
|
Helt säker. Det är testat. Du har PM. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.