|
|
|
|---|---|
|
Hej. Försöker få en fjärrkontroll som jag beställt från Tyskland att funka, men förstår inte riktigt alla moment i beskrivningen. Kan någon hjälpa mig att tyda vad de tex menar med de olika tändlägena? Länk Jag har comfort access om det är av någon betydelse. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas | |
|
Hej Andreas Tyskarna har koll: -Zentralverriegelung mit Fahrzeug-Funkfernbedienung schließen und wieder öffnen - Hoppa in i bilen och lås / lås upp med din fjärr. -Innerhalb 5 Sekunden: "Zündschlüssel" (den Klotz) einstecken und wieder abziehen - Inom 5 sek stoppa in nyckeldosan och ta ut den. -Taste "Off" der Standheizungs-Fb. drücken und gedrückt halten - Klicka på OFF knappen och håll den intryckt! -Taste "On" der Standheiz.-Fb- 3x hintereinander drücken - Klicka på ON tre gånger, och OFF förblir intryckt. |
|
| Tyskarna måste ha en magisk känsla - jag får det ej att fungera. Kan det vara att nyckeln ska vara intryckt i 5 sek, och inte inom 5 sek? | |
|
Enligt BMW Segeltorp, så måste bilen kopplas upp mot deras dator för att kunna initiera nyckeln. Såklart vill de ta betalt för 45 min x deras rätt höga timtaxa. :-/ - Och dessutom kunde de inte göra något först om 2 veckor. Någon från Stockholmsområdet som sitter på rätt verktyg för att hjälpa mig? - En back öl ligger i potten. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
| Fick du någon ordning på detta eller behövde du koppla upp den mot datorn? Har ett liknande dilemma på en E91. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.