|
|
|
|---|---|
|
Hej Funderar på att byta 1:a bil nu när barnstol och barnvagn inte längre behövs. Har kollat en del efter en vettig 330xd och nu hittat ett vettigt prospekt på blocket Länk Har försökt kolla upp bilen som tydligen såldes av kvd 130307 och nuvarande ägare införskaffade bilen 130708. Nått speciellt att se upp med på en 330xd som knappt gått 7000 mil? Ser att den har Dieselvärmare, hur är kvaliteten på dessa? Har bensinvärmare på min 9-5:a och min erfarenhet är att den måste fixas för ett par tusen vart annat år för att funka! Mvh Lars | |
| Ganska dyr tycker jag, Ingen navigation men den sog fin ut annars men man kanske kan få mer utrustning om man kollar lite noggranare på blocket. | |
| Den har jag noterat flera gånger och grämt mig över att den är iKalix. Jag bor alltså inte i Kalix själv... | |
| lät mkt dyr,,,, | |
| Dyrt med tanke på utrustning och mil samt ägarbilden. Törstiga jämfört med 320xd. | |
| Törstig om man bara kör i stan, på landsväg så kommer man ner på 0,6 l/mil. För övrigt är det en oerhört trevlig bil, framförallt motorn. | |
|
Känns väldigt dyrt. Gick ju en annan 330d -09 (förvisso utan X-drive) M-sport för 170' nyss. Minns inte vad den gått, antagligen en bit mer men skillnaden känns för stor. ------- //Lövet |
|
| Vad har du för krav på bilen ? | |
|
Tjaba forumet. Då vissa frågor rör min bil kanske jag kan få svara här. Ägarbilden: Denna bil har dom 3 första åren gått som leasing bil hos SEB, killen jag köpte den av har i sin tur köpt den från KVD, förmodligen för att tjäna nån krona. Ser inte nått större fel i det. Min tanke var att ha den som andrabil och ersättare till en VW Caddy jag haft, med facit i hand är mitt behov av transportbil större än personbil. Priset: Vad anser ni vara ett "rimligt" pris, hoppas alla förstår att man inte kan jämför med en -09, utan Xdrive som "antagligen gått en bit mer" Min erfarenhet av BMW är att det kan skilja otroligt mycket i skick bilar emellan. |
|
| Som vanligt vill folk betala så lite som möjligt för den här typen av bil. Tråkigt då jag tycker att man får mycket för pengarna. Har ägt en liknande fast med mer utrustning och jag hade turen att få ett kanonpris i inbyte, mycket tack vare att jag köpte en helt ny. Begagnat och privat är dessa bilar tyvärr ganska tröga att få sålda. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.