|
|
|
|---|---|
zaphod |
Har en M50 motor med en ventil som knakar... misstänker att det är en lyftare. motorn har gått 20000mil, har varit noga med att byta olja och filter i rätt tid, är detta ett vanligt "fel"? Har hört runt lite och vissa säger att det inte är så akut att åtgärda, kan kammen ta skada? Och när man åtgärdar skall man då byta alla lyftare(24st) eller räcker det med att byta den som är dålig? Och jag misstänker att om allt skall bytas inkl kamaxlarna så lär jag väl inte komma under 10000kr? nån som gjort denna reparation?? zaphod |
|
har rivit en hel sådan där motor,har hört andra fall där en lyftare har knackat,mest när motorn har varit kall,på BMW har dom sagt att det inte är nån fara,hur låter det??lite försiktigt rasslande lr mettaliskt hårt??självklart sliter en knakande lyftare mera på kammen,hur mycket beror ju på orsaken till att den knackar!vid byte av lyftare:Dunder seriöst,byt alla vill att motorn ska gå ett tag til o sen sälja skiten,byt bara den dåliga lyftaren,med risk för att det snart kanske kommer börja rassla igen pga att en annan lyftare gett sig!!vad det koster o lämna iväg vet jag inte,BMW ska ha 20 000:- för o renovera en topp,byta en lyftare vet jag inte vad dom tar för!! Lycka till ///Bjäle D är fegt o släppa gasen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.