|
|
|
|---|---|
|
dags för nya sulor till bilen villa är bäst Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 eller Michelin Pilot Sport 3 | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@baggen69 : Vilka parametrar och dess viktvärden har du för avsikt att optimera gentemot? |
|
jag har Goodyear EAGLE F1 nu och är nöjd med dom tänkte bara allmänt om dom om någon har erfarenhet av båda och vilken dom gillade bäst |
|
Ok. Frågeställningen är tyvärr lite vag och man kan få svar med vitt skilda tolkningar (vilket inte alltid är en nackdel men kanske inte vad du förväntar dig med just denna fråga). Jämför med frågan viket snöre som är bäst? Vissa kommer att säga hushållssnöre och vissa kommer att säga hallonsnöre - båda har sin syn och uppfattning och båda har säkert rätt beroende på om man avser smakupplevelse eller styrka. Är det några speciella egenskaper du värderar högre än andra och som du anser gör att ett däck är "bäst"? Grepp på torrt, grepp på vått, bromssträcka torrt, bromssträcka vått, grepp i sidled torrt, grepp i sidled blött, slitage, vattenplaning rakt fram, vattenplaning i sidled, konsekvent beteende vid forcerad körning, buller osv osv osv. |
|
vi kan bort se från konsekvent beteende vid forcerad körning det kommer jag göra så lite av men det andra vill man ju ha så bra som möjligt om det nu skulle hända nått man ska undvika å buller är trevligt att undvika |
|
|
tack för ditt försök att hjälpa mej bmw-slangen |
|
|
Båda alternativen är nog väldigt bra, men personligen föredrar jag Michelin före Good Year som märke - Michelindäck brukar betyda bekymmersfria mil som är stabila (runda och vibrationsfria hela livslängden samt jämna egenskaper där de sällan eller aldrig faller igenom på något enskilt område). Inte sällan håller dessutom Michelin längre. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Om det är ett nytt vardagsdäck hade jag satsat på Continental; både deras 3:a och 5:a är bra däck och de brukar vinna/ligger långt framme i diverse däcktest. 5:an har jag inte haft på mina bilar, men både 2:an och 3:an och det har varit ett kanondäck. ---- BMW CS/SC #6212 |
|
På de däckstester jag sett (tex AMS,Motormännen,ADAC) så är det i princip jämnt skägg mellan Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 och Michelin Pilot Sport 3 - skulle isåfall vara att Goodyear är ett lite snäpp sämre i väta men båda däcken presterar mycket bra. Vill minnas att båda hade en anings längre bromssträcka på våt asfalt än de bästa däcken i testet på det området - men å andra sidan hade dessa däck dåliga betyg i många andra områden (det är i princip omöjligt att vara bäst på allt). Båda verkar vara starka i alla grenar, främst torrt underlag, utan några direkta brister. Narvselius alternativ (Continental ContiSport Contact 5) är också ett intressant alternativ. Samma klass som de två tidigare nämnda, men kanske snäppet bättre på torr asfalt (men för att märka dessa skillnader måste du köra något forcerat) men med en aningens högre ljudnivå. |
|
tackar för svaren då vet jag hur jag ska göra ha det gott |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.