AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.066

Z4M eller Z4 35i

Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Var helt inne på att skaffa en Z4M, men nu verkar priserna på E89 vara i samma område... nyare är bättre? Tänker inte köra på bana utan bara softa med cabben nere... (lite snabbare) :D

Någon som kört båda och kan ge ett uttalande?
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Tveeeekløst en E89a:-) En helt annan bil. Samt att den ser råare ut, är större och har riktigt tak.

Drömmer om en sån själv...

Mvh
Hosse
Z4m så klart!

En riktig M är en riktig bil :)
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Jag har inte kört en E89 så kan inte uttala mig, men jag kan tänka mig att det är riktigt najs, speciellt då 35is som prestandamässigt är lik en Z4M.

Det jag vet är att E86/85 är en bil som kräver en hel del av sin förare för att det ska lira. När det väl gör det är den som en dröm att köra. Den har sina nycker, läten, en viss motsträvighet och är hård som sten. Allt du gör kräver koncentration och att du är där och tar kommandot.
Kanske låter klyschigt, men den har en själ!
Inte för att jag vill skrämma bort dig från ditt köp av en Z4M men den bilen har inget som är synonymt med en softarbil. I stället låter det nog som att du vill ha en lättkörd bil att ligga och glida med under långa ljumma sommarkvällar. Valet borde då bli en E89.

Mina 2 ören...

Z4
482
Z4-pirayaN
VW Passat -2013
Får bli att läggaut nuvarande på blocket/powerbörsen och åka ner och hämta en E89 i Tyskland :D

mums,

Länk

Länk
z4m är mer än racer medans e89 är mer av en vardaglig bil.. jag tror att man i längden tjänar på en e89 medans z4m är en bil man vill ta ut på söndagarna och piska.. en e89 med 35 motorn går ju även att trimma väldigt lätt om man nu skulle få för sig det.. plåttak ät även det mycket tystare och bekvämare än tygtak även om jag tycker att tygtak är rätt mysigt.. frågan är bara manuell vs automat? de två bilarna du länkade till var bådadera.. själv föredrar jag manuell men känns som automat är mer passande för modellen främst med tanke på andrahandsvärdet
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
En BMW Z4M är inga problem att köra med till vardags, tar min till jobbet varje dag på sommarhalvåret. Det är den enda bilen jag använder, nästan iaf, under sommarhalvåret. :)
Z4
482
Z4-pirayaN
VW Passat -2013
Har nog bestämt mig för en E89:a betydligt nyare bil... ska bara sälja min E85 3.0:a först :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.