|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Fick lite problem med slit och släng bilen idag påväg hem från jobbet Är alltså en primera från -94 Tyckte bilen har känts mer och mer orkeslös på slutet, vill som inte varva upp smårycker och känts allmänt trött. Nu påväg hem dog bilen och vill inte starta igen Visar precis samma symtom som om man fått soppa torsk Vill tända till lite men inte starta. Kollade säkringen till bränslepumpen, men eftersom den gått sämre och sämre med samma symtom under en tid så antog jag att jag inte skulle ha sån tur. Ni får rätta mig om jag har fel men jag antar att den pumpat fram för lite bränsle länge och nu tillslut slutat pumpa fram någon bränsle? Ni får gärna komma med förslag på eventuella fel, all hjälp uppskattas! | |
|
spontant. Tilltäppt bränslefilter. kolla om den tänder till på startgas om inte då är det inte ett bränsleproblem. |
|
| Hur mycket soppa har du bilen? | |
| Ca 20 liter | |
|
Har bytt bränslefilter, blev ingen skillnad Plockade lös slangarna till pumpen och blåste med tryckluft igenom så det är inte heller tätt mellan pumpen och filtret Har även kollat säkringar och bytt relät till bränslepumpen Men endå får jag inte upp någon soppa till bränslefiltret Hör att pumpen går när jag slår på tändingen Någon som har förslag på vad mer jag kan prova? |
|
|
Ta ut bränslepumpen ur bilen och provkör den så ser du om den pumpar någon bensin. Att motorn till pumpen går behöver inte betyda att själva pumpen fungerar. //Göran |
|
|
Ibland sitter det ett bränslefilter i tanken som muggar igen. Prova ovanstående tips. Vart sitter bränslefiltret du inte får fram soppa till? |
|
| i motorutrymmet | |
| då återstår det nästan enbart att det är pumpen eller något relaterat till den. | |
|
Körde pumpen igår Kom nästan ingen bensin ur den när pumpen gick. Blåste ur den lite då började det komma betydligt mer. Kopplade ihop allt igen men nu får jag fram ytterst lite till bränslefiltret när jag vrider på tändingen, ingenting medans jag försöker starta. Ska prova ta lös pumpen igen och blåsa lite till men jag gissar att pumpen är påväg att ge upp |
|
|
Länk TJÖÖP en ny. |
|
|
Låter som skit i pumpen. Jag hade tankat mycket etanol typ minst 10-15 liter och kört så ett par tankar det gör rent bränslesystemet. |
|
| men du vill nog byta filter efter ett tag. | |
|
Har du kollat det där filtret längst ned på pumpen? Länk Köp inte en begagnad köp en ny antingen på tex skruvat.se eller ebay. Tycker 600 är för mycket för en pump som gått 18k mil. |
|
| Länk | |
|
kolla denna för fler alternativ. Länk |
|
|
Case closed! Pumpen var trasig, pumpade alldeles för lite. Dock så var bilen så risig så det kändes som man dubblade bilens värde bara genom att tanka den. Så den får besöka bilkyrkogården. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.