|
|
|
|---|---|
|
Tjena! halvljuset på min 523i -00 fungerar inte. Blinkar bara till precis i uppstart för att sedan slockna. Detta upprepas varje gång man drar på ljusvredet eller tändning. Bytte lampor för ett tag sedan då dom gamla började lysa lila och slocknade till och från. Efter bytet så var det helt släckt och blinkade som sagt bara till vid uppstart. Efter det testade jag att provmontera en kompis ena ballast på höger sida. Av någon konstig anledning började då vänster sida att lysa. När jag sedan kopplar in båda mina ballaster så fungerar båda sidorna. Lyset fungerade sedan felfritt 4-5 uppstarter, tills jag kom ut på morgonen då det bara blinkade till igen. någon som har en aning om vad som kan vara felet? tack på förhand :) | |
| Har du köpt billiga lampor, s.k "Kinalampor"? De kan strula... | |
|
Låter som dåliga xenonbrännare, har sett exakt samma sak med nya.. Det lönar sig att köpa lite dyrare märkeslampor, det finns alltid en anledning till att de billiga är billiga... Om inte så återstår bara att byta drivdonen, men i ditt fall verkar det som att brännarna är kass. Det kan växla med t.ex temperaturen från dag till dag, från sida till sida, och sätter du samma brännare i en annan bil så får du säkert annat resultat igen osv. FP |
|
| Garanterat ballasterna. Bytte precis på min bil. Det började med att ena lampan blinkade till ibland. Sedan blev det sämre o sämre för att till slut inte orka tända alls. Köpte en beggad ballast på tyska ebay för ett par hundralappar och nu funkar det fint igen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.