|
|
|
|---|---|
|
Håller på att byta ut kablaget i min baklucka eftersom dessa har börja att glappa. Men efter att jag klippt kablarna och ska skarva i nya så upptäcker jag att i nedre stammen till höger finns 2 st grå/gula kablar i samma stam. På samma sätt är det i vänster stam men där är det 3 st vit/bruna. Någon som vet om det spelar någon roll hur jag skarvar ihop dem? Eller är det samma punkt. jag resistans-mätte i kablarna från det som förmodligen kommer från säkringen (de som går in i taket) för att se om de sitter ihop de till vänster vit/bruna sitter i hop så det kan inte spela någon roll men de grå/gula sitter inte ihop följde kablarna i bakluckan och den ena tror jag går till skyllt belysningen och den andra höger lyckta. | |
| Någon som vet någon länk till kopplingsschema? | |
|
Hittade bra schema här Länk och det har betydelse hur man kopplar dessa kablar den ena går till basic body module som styr tryckknappen på bakluckan. den andra till ljusmodulen som styr inner left lysdioder (positionsljus). |
|
|
Tilläggsfrågor till alla problem med kablarna till E61-luckan. Jag har bytt alla kablar och nästan allt fungerar förutom att intervallkörningen till bakrutan lagt av. Det går att köra torkaren en stund men sedan stannar den och då ofta på fel ställe. Någon idé? Dessutom verkar säkringsdosan ha problem bak eftersom matningen till antennförstärkaren inte ger någon ström. Fick dra en fulkoppling till säkringen för att det skall fungera. Kan säkringsdosan ha bränts pga kortslutningarna som garanterat fanns i kabelstammarna? |
|
|
Att vindrutetorkaren stannar har jag fixat nu när jag bytt kablarna. Det är skit i lagringen i den som gör att den kärvar och måste tas isär och rengöras finns en bra beskrivning här. Länk Min satt så hårt fast att jag fick byta ut hela mekaniken. Förmodligen kablaget när det gäller antenn förstärkaren jag blev mycket förvånad att det var så pass många kablar som var av i min som precis har passerat 12000 mil. trots att den fungerat förvånansvärt bra. |
|
| Det är inget fel i kablaget eftersom jag kopplar in mig på det nere vid säkringsdosan. Felet är någonstans kring den.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.