AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.600

e30 borttagna krängningshämmare

Visa användare
40
jOhan!
bmw e30 -85
Hissat upp e30 325 som ska användas som driftingbil och krängningshämmare både fram och bak är bortplockade. Är det något man bör montera tillbaks ? Är Coilovers på bilen.
jo
100
jonasHelin
e38 740ia -96
är väll lite av en smaksak, körde själv utan bakre krängare och med vanlig 60/40 sänkningssats och tyckte min gick hur stadigt som helst.
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Om bilen ska användas som driftingbil så är väl det egentligen "all bets are off" - den väghållning som valdes i början av 80-talet för att fungera på en daily driver måste med all säkerhet vara ganska långt ifrån vad man vill ha i en driftingbil.

Fast å andra sidan är logiken inte helt solklar i drifiting - jag har fortfarande svårt att förstå hur dessa stora bakvingar är tänkt att fungera när luften kommer i en 45-gradig vinkel mot den - har något överhuvudtaget tittat på vilket luftflöde man har i sådana vinklar?!?

Nu kan inte jag drifting utan är mer inne på banracing, men i drifting borde ju även ett predikerbart och konsekvent chassi vara en fördel när man försöker balansera bilen genom en kurva.

Så då borde detaljer såsom fjädringshårdhet, ride height, camber, caster, hårdhet krängningshämmare fram vs bak vara lika intressant i drifting.

Således borde nog frågan mer riktas till ett dedikerat driftingforum där de kan hjälpa till med hur en lämplig chassiinställning ser ut för en specifik driftingbil med avseende på bil, vikt, däck, förare etc etc etc.

Men krängningshämmarna sitter bara med två gummifästen i chassit och sen ett pendelstag i varje ände - så om de skulle behövas så ska det inte vara alltför mycket jobb att montera dit nya.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.