|
|
|
|---|---|
|
Har problem med glasrutan bak på min e39a touring sen ett år tibax. Den låser upp sig själv och sen försöker den låsa ingen och söker lås om och om igen. Detta har behandlats med 5-56 och så håller det i en månad. Nu har det blevit värre och håller längst en en dag. Den låser upp så fort jag slår på tändningen och det sista jag gör när jag lämnar bilen är att trycka till bakrutan och sen låsa bilen Ibland får man upp den "öppnade" rutan och ibland inte. Luckan är öppen men går inte att öppna. Det är som att den har hamnat i ett mellanläge. Ska man riva upp och göra rent eller köpa nytt? | |
|
Det finns massor av trådar om detta, men jag vet inte om sökfunktionen fungerar? Problemet är att det finns kablar som går från båda luckorna in i bilen genom två gångjärn i bakluckans vänstra hörn, vid taket. När man öppnar och stänger luckan så böjs kablarna, och till slut går antingen isoleringen sönder eller så går hela kabeln av. Om isoleringen går sönder så kommer metallen emot luckan och det blir kortslutning, det är därför din lucka öppnar / stänger av sig själv. Du gör klokt i att skruva bort plasten så att du kommer åt kablarna, och reparerar (du får skarva i nya sladdar, antingen löder du eller så använder du kabelskor) innan sladden går sönder. |
|
|
Håller precis på med samma problem. I min var det både knappen som var trasig och kablaget. Finns en bra beskrivning på Länk är i och för sig den nyare modellen E 61 |
|
|
Gott. Tack så mycket. Ska kolla upp det. Jag provade sökmotorn flera ggr utan framgång. Tyckte jag skrev i rätt sökord men kanske ändå inte. |
|
|
Kan i annat fall kolla på den här beskrivningen kan vara till hjälp. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.