|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Gå in på m5board o kolla köpeguiden där. Kanonbra , och den kan man ha som punktlista när man kollar m5 |
|
|
cbx1047 Glöm inte bort att 2005orna och upp till mitten 07 är INTE facelift Personligen har jag riktigt svårt för tex dörrsidorna och lite andra små detaljer i dom första åren med M5 E60 serien Men som sagt det är en smaksak Men som du nämde att en 2005a 12tusen milare med ny koppling bör ligga i pris som en 7-8tusen milare från 2007! Det tror jag inte att dom gör utan 2007an är nog fortfarande dyrare men visst det kan ju dyka upp någon. Själv letade jag länge tills jag hittade min men sedan dök den upp och så fort jag SÅG den så fick jag den där RÄTTA känslan bara |
|
|
Grattis Lotec, ser att du fått din M5 E61 såld nu efter flera försök sen i somras. Har du redan köpt en M5 F10 och isåfall vilken? Kan det isåfall ha blivit den -13 som fanns i Skaraborg och som nu är borta? /Anders |
|
|
Japp tackar, jobbigt sälja bil idag. Men jag sålde den lite för billigt, dock var den tvungen att lämna mig pga nästa leksak. Ledsamt att se den köra iväg och än så länge tycker jag M5 E60/E61 är världens bästa bil. Iaf för de pengarna. Nej nej, ingen från Sverige och har ej köpt än, letar runt i europa efter en fin en nu som jag ska ha i 2 år ca och sen sälja. |
|
|
Jo jag förstår dig Lotec, jag hade ju min M5 F10 som jag i höstas skickade ner till Västra Sverige på en biltransport och det var med lite blött i ögonen som man såg transporten försvinna iväg. Det finns ju nån intressant svensksåld för tillfället så jag skulle nog testa att köpa här, skulle inte importera en M5-a. /Anders |
|
|
cbx1047 Skulle passa mig väldigt noga för att köpa en M5:a på företaget. Har du bilen hem kommer du åka på förmånsvärde direkt, finns ingen chans att klara sig undan det. Dom struntar i om du inte använder bilen privat, det som gäller är att du har TILLGÅNG till den efter arbetstid. Dom enda jag vet som klarar sig är bilar som står bevisat inlåsta på arbetet nattetid. Så glöm det. LotecM3: Var det du som köpte mina fälgar :) |
|
|
Jag har redan tidigare haft en Alpina B3 på bolaget och blev kontrollerad av Skatteverket det året. Då var det helt okej med kördagbok och vad jag vet så finns det kvar. Citerar från skatteverket. "I lagtexten finns inget uttryckligt krav på körjournal. En samlad bedömning görs av de olika omständigheterna i varje enskilt fall. Enligt rättspraxis är dock körjournal ett viktigt bevismedel vid bedömning av bilförmån och drivmedelsförmån. I framför allt följande tre situationer är det bra att ha en detaljerad och noggrant förd körjournal, som visar hur bilen har använts. Det är viktigt att körjournalen förs löpande. 1. Om du som ägare eller anställd i ett företag har dispositionsrätten till en bil måste du, för att undvika bilförmån, kunna visa att bilen används endast i ringa omfattning för privat körning. Med ringa omfattning menas att bilen används för privat körning vid högst 10 tillfällen per år och med en sammanlagd körsträcka på högst 100 mil. För att en skattepliktig förmån inte ska uppkomma krävs att båda förutsättningarna är uppfyllda. Tänk på att resor mellan bostaden och tjänstestället liksom hemresor på helger från annan ort normalt räknas som privata resor." Jag utgår hemifrån i mitt arbete. Bilen kommer att köras 5 månader då jag använder 4x4 vintertid. Orsaken till att jag tänker ta den på bolaget är att jag kör 90 % av min körning i tjänst. Det finns/fanns även tidigare en möjlighet att hyra bilen av bolaget om man har en tjänstebil och behöver den någon dag privat. Orsaken till jag kört nuvarande bil med förmånsvärde är att vi fick barn för några år sedan och då var det praktiskt med en bra säker bil som båda kunde använda. Denna bil kommer bara att användas av mig. Man får utgå från att skatteverket följer sina regler och att jag följer deras annars vore det svårt att driva företag överhuvudtaget. Men jag kan hålla med om att finns det tveksamheter så finns det risk för att man torskar på förmånsvärdet. |
|
|
Krigge: Japp det var det. Tack för smidig affär. Kul att få namn och röst till "användarnamnet" |
|
|
Någon som känner till denna M5? Länk /Anders |
|
|
Den missade jag med 1 dag. Den var då i helt originalskick med 2 tidigare ägare tror jag. Hittade dock ett annat monster i Sepang så jag blev nöjd ändå :) |
|
|
Lite skumt lite mil tycker jag och har bytt ägare tre gånger under 2013. Säljs nu efter två månaders ägande varav ej påställd första 1½ månaden från nov och sen påställd en vecka över jul och sen nu avställd knappt tre veckor igen. /Anders |
|
|
Köparen kom kanske på att den drog mer än 1l/mil? Känns som att den dyra bromsrenoveringen och servicen är gjord innan nuvarande ägare, men det är bara spekulationer från min sida så kllart. Mvh. Richard |
|
| Någon som känner till historiken eller tittat på den röda M6:an på Mårtenssons bil? | |
|
Ser ju fin ut! Men vad är egentligen budgeten nu? Tyvärr inte mer än TS: Tillverkad tidigt 2005/10 8 ägare avställd sedan 2013/05 körförbud ja obesiktigad sedan 2012/11/05 på 33028 km. Nu 45700 km enligt annons Förmodligen oanvänd vilket kan bero på besiktning, eller fel/problem? Vet ej men bör kontrolleras extra. För att vara tillverkad 2005/10, iofs lågmilare men ändå med 8 ägare, beror på antal brukare men säg 4-5 st brukare troligtvis, är 349.000 kr med fakta ovan, lite i överkant... Men det är ju bra att alla inte dumpar priserna på dessa underbara bilar och vem vet den kan ju vara värd varje krona beroende på skick, historik och servicar etc. "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Cbx1047 Du har PowerPost // Erik |
|
| Nedräkning påbörjad! | |
|
Vad har du köpt? :-) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
| Svar på det kommer snart. Vill ha bilen ståendes i garaget men har börjat räkna ner dagarna. | |
|
Kan det vara den som stod på holmgrens?. jag ringde imorse och talade med en säljare som sa att han hade en intresserad kund redan och att han skulle ringa mig på eftermiddagen,vilket han inte gjorde så jag antar att den är såld. i vilket fall som helst grattis till den nya bilen. Mvh Krister |
|
| Inte den men om den kommit ut förra veckan hade den nog varit intressant då det är rätt pris och få ägare men vet inget mer om bilen. Har ett svagt minne av att den varit ute till salu till ett bra pris tidigare men då försvann den snabbt. Kan ha varit 1-2 år sedan (tiden går snabbt och många M5:or har man hunnit titta på). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.