AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.285

Min bil går varm

Sida 1 av 2
ax
28
axesve
bmw e34 535i
Hejsan!
Jag är en nybörjare när det kommer till bilar och har fått ett problem med min bmw e34 535 den går nämligen varm..

Jag ser inga tecken på att det läcker någonstans på bilen men det låter lite konstigt vid fläkten längst fram på bilen. Jag vet att det inte är något fel på termostaten för den har jag nyligen bytt, det enda jag tycker är lite skumt är att när jag vrider på full värme i kupen så kommer det ingen värme.

Något som vet vad som kan vara felet?
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Hej låter som skovelhjulet i vatten pumpen som lossnat från axel då blir det ingen cirkulation
Låter som det med tanke att du har missljud vid fläkten
Mvh Mikael
ax
28
axesve
bmw e34 535i
Okej, hur löser man det här? måste jag bytta ut vatten pumpen?
ax
28
axesve
bmw e34 535i
tack för svaret
Visa användare
1.122
åströmarn
325 touring -06 e91
535d touring -05 e61
528 sedan -84 e28
Volvo v70 2.4d -08
Husaberg FE 450 -11
Ja det är det ända man kan göra dock rätt lätt på den motorn

Mvh Mikael
ax
28
axesve
bmw e34 535i
Hur går jag gå till väga då? är som sagt en nybörjare.
Ska jag först tappa ur all kylarvätska, sen skruva loss fläkten, kylaren och termostathuset?
mvh Axel
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Tror mer på fläktkopplingen som sitter på
vattenpumpsaxeln, då går du detta fenomen.
Många har bytt toppackningar mm mm för detta.
Har haft många M30 motorer ( du har en sådan)
och har aldrig varit ute för det att skovelhjulet lossnat
på dessa, däremot är det väldigt vanligt på de som
har plasthjul dom lossnar. Typ tidiga E39, sena E36
Även E46 har haft så.

Mvh Jonas B
ax
28
axesve
bmw e34 535i
detta verkar ju också innebära byte av vattenpump? eller finns det något enklare sätt att lösa problemet?
mvh axel
Visa användare