|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har dragit ut felmeddelanden ur min bil och vet inte riktigt hur jag ska tolka dem. Dessa är; DME -> BF/F8 - Insufficient heat output, oxygen sensor after catalyst, bank 2, sensor heater faulty 41/B8 - Inlet camshaft sensor, signal implausible Shadow-memory: BF/F8 - Insufficient heat output, oxygen sensor after catalyst, bank 2, sensor heater faulty 41/B8 - Inlet camshaft sensor, signal implausible 5A/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5C/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 1, signal line, short circuit to negative 5B/12 - Exhaust temperature before catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative 5D/12 - Exhaust temperature after catalyst, bank 2, signal line, short circuit to negative ABS* -> 5DC3/C0 - Wheel speed sensor rear right start recognition v_comparison. 5DC1/C0 - Wheel speed sensor rear right extrapolation. 5DF4/40 - Vehicle power < 9 Volt. 5E43/C0 - Steering angle sensor internal. 5E19/C0 - CAN DME/DDE, engine torque not adjustable. A/C -> 1C/44 - AUC sensor För DME, har lambda sonderna knasat ur? Måste jag byta ut insugskamaxelgivaren? För ABS, räcker det med att byta nr 21 på Länk För A/C, är det nr 1 som spökar ? Länk Trevlig bakisdag :) | |
|
Hur långt har din bil gått? Tänker på om lambdorna närmar sig vad de håller/går på övertid... Ang ABS ska det räcka med att byta nummer 21 som du nämnde. Du får även byta kamaxelgivaren på inlopps sidan. 9V på fordons strömmen är lågt. Hur mår ditt batteri? Hade mätt det och sett så allt är okej med det. DME -> BF/F8 - Otillräcklig värme, syresensor efter katalysator, bank 2, värmare felaktig sensor 41/B8 - Inlet kamaxel sensor, signal osannolikt Shadow-minne: BF/F8 - Otillräcklig värme, syresensor efter katalysator, bank 2, värmare felaktig sensor 41/B8 - Inlet kamaxel sensor, signal osannolikt 5A/12 - Avgastemperatur före katalysator, bank 1, signalledning, kortslutning till negativa 5C/12 - Avgastemperatur efter katalysator, bank 1, signalledning, kortslutning till negativa 5B/12 - Avgastemperatur före katalysator, bank 2, signalledning, kortslutning till negativa 5D/12 - Avgastemperatur efter katalysator, bank 2, signalledning, kortslutning till negativa ABS * -> 5DC3/C0 - Hjulvarvtalsgivare höger bak starta erkännande v_comparison. 5DC1/C0 - Hjulhastighetssensor höger bak extrapolering. 5DF4/40 - Fordonsström <9 Volt. 5E43/C0 - Styrvinkelgivare internt. 5E19/C0 - CAN DME / DDE, motorns vridmoment inte justerbar. A / C -> 1C/44 - AUC sensor |
|
|
Har du raderat felkoder och kört ett tag och den här utläsningen är gjord efter det? FAF |
|
|
Bilen är på 30 000mil nu, finns inga kvitton samt serviceboken är ny sedan 2008 så jag har ingen aning om vad som är bytt innan dess. Hur länge brukar lambdorna hålla? Det står att lambda är kortsluten mot negativ, är den slut då eller är det något elfel? Jag koppade iofs bort batteriet förra veckan då jag tog ur generatorn, kan det ha gett <9v felkoden? Batteriet funkar bra för övrigt och startar i alla väder. Jag tömde alla felkoderna i förrgår och tänkte läsa av dem igen till helgen för att se vilka som är "pågående". Tack för snabbt svar! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.