|
|
|
|---|---|
|
Hej Kan det verkligen stämma att denna: Länk har nr 001 Säljer verkligen Alpina den första i en serie??? | |
| Ja. En norrman på bmwm5.com har en Alpina B7 Turbo Coupe no. 001. Ja tack :) | |
RafkoM3 |
Har sett den bilen både live och på firmorna i Malmö. Tycker inte den är i fint skick alls :( iofs är jag pedant men men inte alls värd pengarna. Den gick inge bra heller då jag drog mot den för 8 månader sen. /M3 E30(TIC) Länk |
RafkoM3 |
Hmmm, kan ej tänka mig att det är en 001, men ska dra ner och kolla på lunchen... /M3 E30(TIC) Länk |
magmo |
Det vore ju bra mycket coolare att ha en 007 (dubbel O seven) :-))) Magmo maniac |
|
Vet inte hur det ligger till med B3 men B8 är numrerad efter karosstyp. Jag har nr 034 vilket betyder att det är den 34:e (av 93) byggda 4-dörrars modellen. Det finns alltså 4 st B8:or med nr 1 (coupe, sedan, kombi & cab) /B |
|
| Bruno: Det är nog likadant med B3:orna. Min 3.0:a borde annars ha ett mycket högre nummer då den är byggd i mars '95 och de sista bilarna byggdes i december samma år. Totala siffran för B3 3.0 ligger på runt 740 ex (from '93) och 500 st B3:or de sista nio månaderna låter lite mycket. :) | |
|
Alpina säljer i allmänhet alla bilar de bygger, om det är någon de behåller själva, så är det den sist tillverkade bilen. Antagligen för att själva ha kvar den mest "välutvecklade" versionen... -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Vem vill ha nummer 1? Bättre att få så sent nummer som möjligt så Alpina killarna fått öva lite på att skruva ihop grejjerna... |
|
| M3CAB, stämmer det du säger. Roligare att ha den sista! | |
|
M3CAB: Av ren nyfikenhet, är det en coupé eller sedan du har av Alpina B3 3,3? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.