|
|
|
|---|---|
|
Hej Som rubriken lyder! skulle kolla varför min motorvärmare kortar när jag kopplar in den och då när jag tog bort plastskivan under motorn så är de en fin oljesamling där vxllådan bultas in mot motorn. har dragit slutsatsen att deär antingen packboxen på motorn eller oljetrågspackningen för de är fuktigt längs med oljetrågpackningen en bit. Nu har jag blocket beganat försäkring och jag tänker ta jobbet på den då de blir dyrt oavsett fel. har ni varit med om något liknande på era n52 för hittar inget här men i UK så näms de lite då och då på motsvarande forum att packbox och oljetrågspackning läcker lite titt som tätt. | |
| Hitta du vart det läcker ifrån | |
| Min n52 läkte lite olja i packningen runt oljenivå givaren längst bak på motorn samt även lite framför oljefilterhållaren runt värmrväxlaren för oljekylning. Läkagen var så små att det aldrig vart någon fläck i garaget under bilen men undersiadan av motorn och även framsidan var rejält kletig, fick även fylla på lite olja mellan bytena. Båda var lätta att byta och billiga i inköp. Tvättade sedan av motorn och efter det har det inte dykt upp något nytt kladd och jag klarar oljebyterna utan påfyllning i mellan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.