|
|
|
|---|---|
|
Kollar på fabriksny F11 både för nybilskänslan men även för att det är vissa optioner som är viktiga för mig. Samtidigt kan man inte bortse från värdefallet och ibland känns det som att det skulle behövas så lite för att få en beggad bil till den utrustningsnivå jag vill ha. Men vad går att eftermontera typiskt och vad går absolut inte att eftermontera? Jag är tex i behov av surround view, backkamera och sideview, bensinvärmare med iPhone-styrning, bra stereo. | |
|
Allt kan eftermonteras. För väldigt, väldigt dyra pengar, tyvärr... :( Bensinvärmare med fjärrstyrning finns det ju en del på marknaden, så det blir antagligen billigare som eftermarknad än monterat från fabrik. Så, köp den bil du vill ha och lev med den som den är tills det är dags för byte. Om några år kommer den nya 5:an och du måste ha bra karaktär för att inte sukta efter en sådan om c:a två år... ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Finns det någon bra källa till info om exakt vad som går att eftermontera och vad det kostar? | |
|
Dessa sysslar en hel del med eftermonteringar: Länk Många på utländska forum som handlar från dem. |
|
| Finns det någon i Sverige/Sthlm som gör detta? | |
| flikar in med liknande fråga - eftermontera PDC på en F11? | |
|
Någon som vet något om denna kille?? Länk |
|
| Jag kan tänka mig att nybilsgarantin ryker all världens väg om någon annan än BMW börjar koda och greja i nya bilen. De sakerna du nämner är väl inte oöverstigligt dyra om du nu ändå lägger +400k på en kärra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.