|
|
|
|---|---|
|
Oops... När jag satt i bilkö genom stan i fredags så började det lukta ganska ordentligt av bensin i bilen, upptäckte att det kom in genom ventilationen... Både olje & vatten temp var på normalt, men det var VARMT ute ca 32 grader och jag stod i stillastående köer.. Öppnar huven men inga läckage som jag kunde se...ej heller under bilen Någon som råkat ut för detta på sin M3:a (E36) ? /Klas | |
|
Jag fick mycket bensinlukt i en av mina förra bilar när det var extremt varmt ute. Letade som tusan, till sist kom jag på att jag hade en reservdunk (plast) i bagaget. Den hade spruckit och läckte bensin. Mvh |
|
| Det alternativet kan jag utesluta... | |
|
På min förra (E36-325) var bensinslangen till insuget lite lite sprucken vid klämman. Letade som en tok efter detta och hittade tillslut att det kom några få droppar därifrån, men oj vad det luktade om det... Som sagt, det behövs inga större mängder för att det ska stinka. Kolla slangarna (känn med fingret) och försök hitta källan. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Länk |
|
| Kan väl tillägga att tomgången började "dippa" i samband med detta.... | |
RafkoM3 |
Endast om slangarna fuktas lite så luktar det apa in i bilen :( Kolla slangarna tur och retur från fuel-railen så hittar du nog läckaget. /M3 E30(TIC) Länk |
|
hej.. Kolla så inte slangen till kolfiltret hoppat av! Sitter på högra sidan i motorrummet. , Min M3 E36: Länk |
|
|
Hmm tog med stora verktygslådan till bilen igår och drog åt allt jag kunde se, men det var ju inte ens fuktigt någonstans, vet inte om den fick spelet när det var varmt, men nu luktar det inte i alla fall! Tack för tipsen! /Klas |
|
|
Man bör byta alla bensinslangar (iaf i motorrummet)efter 10 år och kostnaden för detta är låg och det är förhållandevis enkelt. De börjar småläcka och det är väldigt svårt att se var. Brukar vara mest i anslutningarna. Byter du inte så skär av 1-2 cm av änden för det är där det börjar ge sig först. |
|
|
Alexandar// Klokt inlägg. /Kristian |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.