|
|
|
|---|---|
|
Jag fick reda på en sak angående däckstryckskontrollen på min 330i e91 2007. jag trodde att det satt någonting i luftventilen, men så va inte fallet. utan det är tydligen a.b.s. en som är inkopplad på det. Är det nån som vet nåt om de. | |
|
Går att läsa lite om det här på Wikipedia: Länk Kortfattat går det ut på att man använder de fyra hjulhastigheterna (som mäts av ABS-sensorerna) och vetskapen om att ett däck med lågt tryck får en mindre rullomkrets för att indikera att trycket är lågt. |
|
| Den mäter rullomkrets fortigare rull=punka... | |
|
Jag fick reda på det av en däckhandlare i Sala, en mycke kunnig kille. Han sa även att man kan inte sätta på 16 tummare på en 330i 2007, pga. broms oken. |
|
|
Mycket känsligt och faktiskt väldigt smart system som känner av lite luft i något däck. Men man behöver tydligen vara noga med att köra på "rätt däck" , rätt belastnings index annars blir det tydligen problem med antisladdfunktionen. kurtansson - kolla i bilens handlingar - regbevis - vilka dim. på hjul som du ska ha på din bil. Du har nog grymma bromsar på din bil, på min 320 måste det vara minst 16 tummare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.