|
|
|
|---|---|
|
Hej. Ska ta ner mitt partikelfilter för rengöring har fått tag i ersättningsrör Måste ha bilen varje dag därför undrar jag om det går att köra några dagar utan filter? Bilen är en 535d -05 original inget trim Mvh mikael | |
|
Bilen går ner i felsäkert läge om filtret saknas. Den går att köra men med starkt begränsad effekt. Rekommenderas ej. ------- //Lövet |
|
|
Ok men är det nått som tar skada av det? Är ju tillfälligt när jag gör rent filtret Någon som provat att köra utan på en original bil? Mvh Mikael |
|
|
Vågar inte spekulera om det. Rent allmänt så katalysator skadas om motorn inte förbränner som den ska. Vet inte om det påverkas när bilen går i "limp home mode". Jag skulle inte gjort det. Men det är ju bara jag det. Hellre köpa en sunkbil för 3000 spänn att åka i under tiden än att chansa. ------- //Lövet |
|
|
Ok men varför skulle den inte förbränna bränslet? Får prova går den i limp mode så får den stå under tiden jag gör rent |
|
|
Köp programvara från vtech så monterar du aldrig tillbaka dpf'et sen. |
|
|
Har allt fått erbjudande av han jag låna röret av men jag vill inte rasa lådan Men jag erkänner att jag är sugen Mvh Mikael |
|
|
Bilen kommer INTE gå ner i limp mode! Dock kommer det bli felkod på för lågt mot tryck. Rengörningen kommer köras med ganska exakt 50 mils mellanrum med denna felkod. Bara tuta o köra. När du monterat det rengjorda PDF så får du rensa felkoden. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Hej härligt med riktig fakta Men rengöringen är väl inte bra om den startar utan dpf? |
|
thekinglives |
Stämmer som 525 skriver.....varför annat skrivs i tråden är en gåta. Om regenerering startar så blir det nog inte värre en lite rök. |
|
Ok vad bra att veta då blir det byte i morgon Fint med folk som har provat Mvh Mikael |
|
|
Håller definitivt med Andreas Löfgren här. När den schemalagda passiva regenereringen startar utan det mottryck som förväntas så kommer turbon INTE att må bra. Det är just av denna anledning som en avprogrammering är nödvändig. Det går bättre med pre LCi än med LCi, där ska man helst inte ens köra en kilometer utan filter och utan avprogrammering. Om det bara gäller en dag eller så med pre LCi går det nog, men inte i längden! |
|
|
Har funderat på att turbon över varvar vid rengöring Hur går det till var gör turbon av insugstrycket? Mvh Mikael |
|
|
Hej nu har jag tagit ner dpf och kör med rör Bilen går bra Inga konstigheter alls förutom att den går billigare Funderar på om man kan stänga av reningen och behålla röret Någon som kan och vet? Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.