|
|
|
|---|---|
|
Gjorde en kort hård inbromsning (trodde tåget var en bil i fel körfält) och då började omedelbart bilens airbagvarningslampa lysa. Någon som råkat ut för detta. Kan ju vara någon sensor i en stol t.ex. som glappat till vid inbromsningen. Skall jag åka till BMW och få felet kollat? Surf Or Die!!! | |
| Sitter batteriet fast? Testa att rycka i BST-terminalen lite på + Polen. Men lampan måste endå släckas. Hände mig senast igår och fick bort felet idag! | |
|
Menar du det stora röda klabbet på batteriet? Surf Or Die!!! |
|
| Jamen! det är BST'n | |
|
Ålrajt,testar imorgon. Tackar. Surf Or Die!!! |
|
|
Holy Shit!!! Nu vet jag vad som hänt... hela batteribaljan var vattenfylld! När jag bromsade blev det kortslutning när vattnet skvalpade över BST-terminalen. Håller på att torka ur bilen nu. Hur fan har vatten kommit in dock? Någon som råkat ut för detta? Hoppas bara felmeddelandena försvinner när jag kopplar in batteriet igen. Surf Or Die!!! |
|
| Japp... Jag har ! ^^ min var vattenfylld också. Torkade ut allt. Vattnet tar sig in genom ventilation spjället vid sidan av batteriet. Är allt som de ska så bör varningen gå bort då du kopplar in batteriet igen! | |
|
Har torkat ur och kopplat in men varningen för airbag lyser fortfarande. Får väl åka till BMW och fixa det. Surf Or Die!!! |
|
| Tog du tag i BST n med en polygrip å ruckade?? Annars kan den redan ha detonerat. | |
| Ett vanligt problem. Länk | |
|
Kolla samtidigt så du inte har massa vatten i reservhjulsbaljan om du har bl.a. Blåtand (mulf-enhet) mm där som då går åt skogen. Har själv flyttat allt åt sidan högt upp. Mvh Jonas B. |
|
|
WTF? Krutladdningar i batterikabeln? Mycket skall man höra... får ta en ny titt imorgon. Bilen startar i vilket fall. Surf Or Die!!! |
|
| Haha japp! Dom kommer på allt nu för tiden :) min hade då inte utlöst.. Så att ja ruckade på den sen tog ja bort felkoden me pc'n. Och torkade vattnet, sen ok ;) | |
|
Hur tog du bort felkoden F-Tar? Surf Or Die!!! |
|
| Gott nytt. Med diagnosprogram! | |
|
Har mailat efter en BMWhat bluetooth dongle. BMWhat verkar ju helt briljant. Länk Surf Or Die!!! |
|
|
Hej! Jag kan släcka din airbag lampa, hör av dig på pm så kan jag berätta mer detaljerat. Mvh |
|
|
Fixat med BMWhat, no problem... Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.