|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har skaffat del nr 4 i denna länk Länk och undrar om någon vet hur man byter den. Har inte börjat rota runt ännu men ska göra det snart. Mvh Pane | |
|
Du får ta loss airbag samt ratt och skruva ut den bakifrån. Tar 20 minuter allt som allt. Enkelt ingrepp om du har lite mekarvana och vet hur man Jobbar kring en airbag. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
OK tack för tipset. Då ska det snart vara gjort. /Pane |
|
|
Jag bytte min m-ratt i 535an och behövde inte ta bort ratten, inte heller koppla ur airbag. Den måste ju klickas ur sitt fäste men kontakterna kan sitta kvar. Man kommer åt torxskruvarna till kåpan även om ratten sitter kvar. Vrid den så den sitter uppochner. Tror det tog 5 minuter att byta. Bytte även på M3an, tråkigt att köra runt med sliten rattkåpa. Trevlig quickfix! |
|
|
Kris: ja du har nog rätt. Längesen jag gjorde det. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Som Kris skrev så tog jag inte bort ratten eller airbagen och det tog mig max 10 min så var det bytt. Tack för goda råd och tips! /Pane |
|
|
Hej! Ingen av er som har lust att göra en "gör det själv guide" ? Måste byta min själv och jag har inte hunnit sätta mig in i det än , men det vore skönt med lite tips och råd! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.