AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
13.241

Köpråd - e91 325i, vad betala?

Sida 4 av 4
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ja det här är ju verkligen fakta och trevligt:

"Du borde vara tacksam att i alla fall några på forumet besitter en betydligt större kunskap än du själv."

Ingen har förnekat att det är skillnad på LCI och icke-LCi. Bara att skillnaden i köregenskaper och upplevelse är så liten att det inte är värt ett stort merpris. Att en bakstötfångare exempelvis är annorlunda utformad innebär inte det att skillnaden är stor om den ser i princip likadan ut efteråt. Det mesta i listan ovan är omärkbart och att avstå det mot att istället få trevligare motor är ett mycket relevant tips för trådskaparen. För det var där vi började, med köpråd kring en 325i.

-------
//Lövet
Vad som är värt att betala extra för att få facelift får alla själva avgöra.

Min personliga åsikt är att skillnaden är tillräckligt stor mot pre-facelift för att det ska vara värt att betala. Som tidigare inlägg nämnt så skillnaderna många och dom gör att bilen håller sig bra mycket fräschare än pre-facelift.
Bara strålkastarna och bakljusen gör hur mycket som helst.
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Jag hade en 335 coupe pre facelift i somras, och rent interiört så är känslan helt identisk enligt mig iaf. Paddlarna på ratten är väl de jag reagerat på som största skillnad :) körkänslan i chassi, styrning är den samma.

Dock är min personliga åsikt att lci är ett stort lyft utseendemässigt utifrån. Känns modernare helt enkelt. Om det är värt prisskillnaden? Just nu känns det så när man kollar på bilen utifrån :)
Åsikter om denna?

Länk

Kan själv tycka att bilen är lite "too much" men det är enkelt att ordna. Utrustningsmässigt är det många rätt och trevlig med en -08 så man får nyare motor. Hela diskussionen gällande LCI rör mig inte i ryggen. Kan absolut tänka mig att köpa en pre-LCI men då skall den ha M-sport (likt den jag länkade).

Som jag skrev tidigare var ursprungsbudgeten 60-80', därför är 130-135' absolut max och att hitta en fräsch LCI med rätt utrustning (läs M-sport) kommer inte att ske.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fälgarna var ju lite speciella men det är inte så svårt att byta. Toningen på framlyktorna kanske inte klarar en besiktning, kolla att det går att återställa. Annars tyckte jag priset var vettigt och bilen i sig är mycket trevlig.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Ser ok ut, men är det inte en skum färgskiftning på framdörren? Taket en smaksak, fälgarna likaså. Pris verkar väl helt ok, hade nog försökt skruva ned det en aning.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Höger framdörr? Kan stämma men svårt att säga helt säkert över en dataskärm.

-------
//Lövet
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Japp, höger. Skiftningarna på vänster följer en viss "skugglogik". Om dörren är bytt av någon anledning behöver det inte betyda annat än rent estetiskt.
Var och kikade på bilen och såg inga tecken på att dörren blivit omlackerad. Dock föll den mig inte i smaken. Bilen var sänkt mha coilovers och vissa prylar var utbytta. Samtidigt var bilen avställd och stod på sommardäck varvid det blir svårt att provköra.

Plus att folieringar var halvrisigt gjorda samt att det gör det svårt att undersöka skick på takets lack pga detta.

Jakten går vidare.
Synd! Men kanske därför den kostar 140 000 kr. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.