AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.315

Flytta S50B30 till ny kaross! Vad behövs?

To
8
Tobb
325i -90
Tjena!
Håller på att plocka ur min S50B30 som jag sålt till en kompis för nu ska det i turbomaskin!
Vad exakt kommer vi behöva plocka ur min bil för att den ska starta i hans bil? Tänker framförallt på elen.
Han har en m50b25 i dagsläget nu om det har någon betydelse.

Är jättetacksam för svar!
Mvh
Tobbe
Du ska ha hela kabelhärvan från den s50 motor, databox, nyckel , ringen som sitter i nyckelhålet och Ews dosan ..

Thats it
To
8
Tobb
325i -90
Okej!
Ringen som sitter i tändningslåset, räcker det med ringen och sändaren i nyckeln eller måste man plocka själva tändningslåset också?

Tror jag har hittat EWS boxen, men kan ska jag plocka ut kablaget som går ut från den eller hur gör jag?
Bilen s50in hamnar i är en Volvo 240 som i nuläget har m50b25 utan ews osv.
Återigen, du måste ha s50 kabelhärvan då m50 är inte samma.
Du ska ha bara ringen runt tändningslåset, DU MÅSTE HA EWS BOX, då den Box skickar kod från nyckel till databox .

Eller få du köpa Ews immo och koppla förbi, men då kommer du inte ha immobilaiser..
Det finns Ews 1 och Ews 2, då måste du ta reda på vilken du har !!
Ta alla kablar från ringen till Ews boxen och sen går några sladdar till databoxen.. Lättast för dig är det att slakta härvan och ta bara nödvändigaste till donatorbil .
To
8
Tobb
325i -90
Tackar för svaren!
En annan fråga, kommer min bil påverkas av att man river ur allt som har med ews att göra?
Ewsen är det enbart en startspärr för motorn eller är det integrerat i bilens övriga elektronik med?

Vad ska du ha för spis i din bil ?!?!
Hur som, då ska du ha samma kablar/härvan från donator bil, exakt samma procedur !

Ews 1 går att koppla förbi utan problem
Ews 2 ska man köpa immo bla bla och koppla förbi oxå
To
8
Tobb
325i -90
Nya motorn är en M50 som är komplett med allt.
Saken är den att min bil är en 328 från början som det sedan har monterats en s50 i.
Inget av det som har med ewsen att göra ser inte ut att vara eftermonterat, sitter även ett larm monterat av tidigare ägaren och där är det inte samma ordning..

Fler dumma frågor då..
Men kabelhärvan på motorn den är jag helt medveten om att den följer med motorn samma med dme Box, vanos Box, ews boxar men för att göra ett sånt här byte rakt av från en e36 m3 då måste man alltså riva ur ews Box, sändaren, ringen och sedan allt kablage som går under brädan mellan dessa? och då borde bilen som nu rensats från ews sedan starta med en motor(styrbox) utan ews.
Mvh
Tobias
Allt bero på om den nya m50 har Ews Box eller inte .. All härvan du ger till din polare, ska du ha samma till din bil. Alla BMW har startspärre
Ews 1 kom till 95an
Ews 2 kom från o med 96 årsmodell

Men om du ska köra annat sprut i din bil då behöver du ingen Ews Box.
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
S50B30 har ej EWS 2.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Ej heller M50.

---------------------------------

If you can´t drift it - ditch it!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.