|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja en Lexus 450h och skulle gärna vilja ha lite synpunkter över vad jag ska ta för pris? Bilen är från 2010, svensksåld, 13.500mil och den högsta utrustningsnivån "Executive". Riktigt fint skick, servad som den ska och sommar/vinterdäck i bra skick. Bilpriser.se värderar den till 290-303tkr vid privatköp. | |
| Jag tycker det är svårt att säga om den är svårsåld eller ej men borde vara ganska eftertraktat med en hybrid med dagens miljödebatter? | |
|
Finns inte så mycket rabatter längre för privatpersoner. Fri trängselskatt är borttagen, gratis parkering borttagen i de flesta kommuner. Vågar inte säga någonting om värdet, har för dålig koll, men det finns ju ett gäng till salu på Blocket så det borde väl gå att dra slutsatser av dem. ------- //Lövet |
|
| Ja visst finns det en del bilar till salu med ganska spridd prisbild. Ska lägga ut den nu nästa vecka så får vi se. Hoppas ändå kunna få lite mer än de billigaste på blocket pga en ägare, nyrekondad och sv-såld. | |
| Garantin på batteriet slutar väl gälla efter 15000 mil på dessa bilar? | |
|
En ägare och nyrekondad kommer inte påverka priset nämnvärt. Finns det bilar med bättre förhållande mellan pris, utrustning och mil säljs de först. Skick påverkar priset mindre än man tror så länge det inte avviker allt för mycket. ------- //Lövet |
|
|
Goldcom: Är det en RX450h eller är det en GS450h du äger? Jag fattar inte det där med att inte använda karossnamnet, vilket alltför många Mercedesägare sysslar med. Av värderingen bör det handla om en RX? En stabil säljare påverkar, alltför många skumma personer/firmor säljer bilar, i det läget är det skönt med en ägarbilar. Så visst får du upp priset med en ägare och nyrekond (lackbehandling eller?) Men så mycket varierar väl inte priserna? Tittar man på priserna på RX450h med 13000mil eller mer så ligger de tre exemplaren på 249, 269 respektive 279. 289tkr tar en firma för en 12200milare och 285tkr tar en privatperson för en som rullat under 10000mil. Chansen att du får mer betalt än för den senast nämnda är liten, även den har en ägare Länk bilpriser är ute och cyklar som vanligt. Jag hade nog satsat på 269tkr och hoppats att en ägare och det dyraste paketet gör skillnad mot Comfort-09an för 249tkr. Mvh Stephan |
|
|
Vinyl: Har inte tittat i dokumentationen på bilen men enligt Lexus hemsida är det (i alla fall på de nya) endast 3 år eller 10.000 mil vad gäller garanti för hybriddriften. Klart det inte är någon fördel men har heller inte hört att det skulle vara mycket problem med dessa batteri? Ursäkta ska naturligtvis vara en RX450h. Precis som du skriver Stephan börjar den billigaste på 249 och sen finns det flera men alla dessa är från 2009. Billigaste 2010:an ligger på 294tkr men det kanske bara beror på att det finns betydligt fler från 2009? |
|
| Synpunkter på annonsen: Länk | |
| Nä, det ska inte vara några problem. Annonsen är bra och jag tror du kommer få sålt denna snabbt, möjligtvis att du måste gå ner några laxar. Men så är det ju alltid. Lycka till! | |
|
Själva annonsen är utmärkt. Får du den inte såld beror på det andra faktorer - vanligen pris. Ha lite is i magen och vänta några veckor. Första dagarna kommer det alltid bud från svarthandlare som bevakar nya bilannonser. Skit i dem, de vill du inte göra affär med ändå. ------- //Lövet |
|
| Ja vi får se om det händer något. Är väl tyvärr inte rätt tid att sälja bil direkt efter jul och nyår.. | |
|
Jag sålde bil 7e januari förra året. Det går om man ligger rätt. Bilen var förvisso annonserad redan innan jul. ------- //Lövet |
|
|
Goldcom: Du har inte möjlighet att förmedla bilen via en lexus/toyotahandlare? Då skulle bilen ha Lexus kvalitetsgaranti (8år/15000mil) samt garanti på hybridkomponenter (batteri, inverter osv) på 10 år/20000 mil? Borde bredda köpkretsen, har alltid varit ett krav från mig i alla fall när jag köpt lexusar. //RX400h -08 |
|
| Jag sålde morsasns RX450h Executive 2010, strax under 4000 mil för 325 för två månaders sedan, gick rätt fort att bli av med. | |
|
Men 13700 mil och under 4000 mil är en avsevärd skillnad. En bil som gått "ganska långt" mot en som är "nästan ny" för de flesta... MVH Christofer |
|
| Det jag menar, den måste nog ner i pris. Men å andra sidan är utbudet väldigt klent öht. | |
|
benke_berguv: Visst finns den möjligheten men Toyota vill ha bra betalt för den tjänsten varför jag helst säljer den privat. Lus: Bra att veta, får man ett riktmärke iaf. |
|
|
Den här auktionen blir värd att följa Länk ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.