AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
663

skuff e39 touring elfel?

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

Tjena. Min skuff öppnar sig när man är ute och åker och sedan låser sig. Kan hålla på så flera gånger efter varandra.

Och nu nyss märkte jag att när man vrider på ljusvredet (vänster sida) så låser den ävEÄen upp sig från de vredet. Fast den e upp låst och man fortsätter vrida så låter det från lås mekanismen . Vad kan det vara för knäppt elfel :/
Jobbigt att ha de så när man ibland har hunden i bilen :/ MVH

pr
66
prajtor
Saab 9-3 1,8t 2003
Jag har inte haft exakt del felet som du beskriver. Men att softclosen strulat har jag råkat ut för vid flera tillfällen. Då visade sig att det krupit in vatten i luckan (gissar att detta även orsakar de ymnigt förekommande rostploblemen). Jag tog bort klädseln och lyfte ut mikrobrytaren, blåste rent och tryckte in kontaktspray. Sedan fungerade det igen.
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Mycket vanligt att kablar som löper i gångjärnen är skadade eller av. Kan orsaka konstiga fel. Mitt ena bakljus la av i somras och då var en kabel av. Just nu går inte shoppingluckan att öppna men om man vickar på stora luckan samtidigt som man trycker på knappen får man upp den. Troligtvis ett kabelbrott där med.

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.