|
|
|
|---|---|
|
Skulle uppdatera gps programvaran och gjorde precis som man ska men fick aldrig upp rutan med att starta uppdateringen, den med att det kommer ta 6min osv. Så fick avbryta innan den och när jag sedan startar upp så är jag i nån programvara som ser ut att va från 1990 med dålig grafik osv och gpsen är inte valbar mer. Provade då att göra om proceduren men nu läser den inte skivan ens och det är väldigt svårt att ens få ur skivan ur läsaren, den vill inte när man trycker på eject utan man får bråka med den ett tag innan den spottar ut skiten. Är det någon som vet om man måste göra på något speciellt sätt när man strulat till det och hamnat i denna meny för att få igång gpsen igen? Har letat men hittar inget om just denna sak. Blir galen snart :-/ Tack på förhand! | |
|
Kanske ska tillägga att det är en Bmw e39 540 -99 men med naviläsare Mk4 och programvara skulle va V32. Kan ju va bra att veta kanske :) |
|
| Har du kopplat ifrån batteriet en stund? | |
|
Nej det har jag inte provat. Får prova det imorgon. Ingen mer som hamnat i den menyn? |
|
|
Menyn du hamnar i är det inbyggda operativsystemet och det ser ut som Windows 1.0 och anledningen är att installationen misslyckades och det befintliga operativsystemet är överskrivet. Det man får göra är att försöka köra en ny uppdatering. Funkar det inte så kan det vara något fel på din skiva eller den version av uppgradering du har. Man får då testa att bränna på en skiva av annat fabrikat i första hand och funkar inte detta så får man leta efter en annan V32 eller en annan version. Tror också det finns någon inställning på format man ska ange vid bränningen men det kan jag inte. Finns massor med trådar om detta. Man bör också se till att det är bra kräm i batteriet eller koppla på en laddare vid uppdatering och sen så kan det ta en stund för uppdateringen att köra så lite tålamod får man ha. ___ //Ulf |
|
| Vad har du för epost BMW Matte,så ska jag förklara | |
| kanon tack! norenmattias@hotmail.com | |
|
Konstigt har nu haft den batterilös och provat med en ny bränd skiva. Den tar emot skivan sen läser den lite grann men inget mer händer. Man kan ju bli galen för mindre. Vad bränner ni med för program osv? |
|
|
Den vägrar uppdatera alls oavsett v32, v31, v28. Är det ingen som vet hur man får igång en mk4 läsare med den menyn? |
|
| Jag tror det finns en hel del info på nätet om dylika problem. Man får backa mjukvaran rejält, jag tror jag körde med v23 eller 24 på min MKIV när den strulade innan jag fick in v32. | |
|
backa mjukvaran behöver man inte alls... bränn på DVD istället för CD |
|
|
V31 o V32 är exakt samma för MK4 V32 har extra funktioner för E65/E66 En MK4 jag uppdaterade för länge sedan,efter att ägaren råkat ut för exakt samma sak,den tog varken v23,v24,v25 på CD..V31 DVD svalde den direkt MK4 läser både CD o DVD..vanligt slitage symtom är på CD-linsen |
|
|
Har fått igång gpsen nu med V32 uppdateringen. Men nu när jag kör i kartskivor så är den mysko, jag får upp Tyskland på kartan bara. DL skivor ville den inte läsa heller. Karta på cd gick bra och karta på vanlig dvd men bara Tyskland kommer upp på kartan. |
|
| hmm satt ingen antenn ansluten i mk4an ser jag nu, hittade modulen under bagagegolvet men kabeln räcker ju inte ända fram. Måste man köpa en skarv på bmw eller finns det andra kablar man kan använda, vad är det för kabel och vad kallas kontakterna på kabeln? Någon som vet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.