|
|
|
|---|---|
|
Hej allt kunnigt BMW-folk. Jag undrar hur ska det elektriskt fällbara draget på en 320d Touring 07:a fungera? Är det rätt att elen bara släpper loss draget och att man måste ställa sig på knä och dra draget i läge både vid ut och infällning? Enligt bmw handlaren ska det vara så, men han har ju nyss sålt bilen och ser en kostnad han inte vill ta. Jag har två kompisar som har 5-seriebilar med elektriskt drag och deras går helt automatiskt. Jag är helt övertygad om att här kan jag få rätt svar så är det någon som har en likadan bil eller säkert vet hur det ska vara, hjälp mig så jag om det är så kan reklamera så snabbt som möjligt. | |
|
Det är precis som det ska, på 3-serien så är det bara själva låsningen som är elektrisk. Sen får man svänga ner det manuellt med foten eller dylikt. 5-seriens drag är elektriskt hela vägen. ------- //Lövet |
|
|
|
|
|
Tack för snabba svar, då hade handlarn rätt.. Suveränt forum detta.. |
|
|
"på 3-serien så är det bara själva låsningen som är elektrisk" Njae :) Inte längre, för på min F31 (2013) går allting automagiskt utan fotingrepp. Så man har väl ändrat inställning där och anpassat sig till vad konsumenterna vill ha, vi som kör 3-serie är ju inte mindre kräsna än 5-serieförarna, bara det att vi uppskattar en lite mindre och smidigare bil :) Grymt tillval som all ska överväga, inga skitiga knän längre, inget letande efter nyckel till kroklåset ... bara att trycka på knappen och ... "sesam öppna dig" :) |
|
|
Frågan gäller E91. Mindre relevant för felsökningen att veta hur funktionen fungerar på F31 när man undrar om ens dragkrok är trasig. För övrigt finns ju risken att utvecklingen inte är helt positiv med tanke på hur oerhört många krokar som går sönder på LCI E61. Man får hoppas att kroken är förbättrad/utbytt på F31 och F11. ------- //Lövet |
|
|
Andreas, ta inte illa upp, ditt svar var absolut det bästa och helt korrekt, det var därför jag skrev "njae inte längre" :) Mitt tillägg kan eventuellt vara relevant för köpare av nya 3-serien som förvirrar sig in på den här tråden. Man får hoppas att min krok på F31 håller bättre kavlitet då än E61 ... men rent krasst så ska man väl köpa en beggad 240 om man vill undvika elektronikstrul :-) |
|
|
Som Andreas säger räcker det med en lätt knuff med foten för att fälla in draget på E9X. Personen i filmen verkar inte riktigt ha insett det:) Enligt mig överlägset det helelektriska som är långsamt och har tvivelaktig kvalité. |
|
| Sån fart som på filmen har inte min krok. Jag får dra upp den i låsläget. Men min går lätt, så jag misstänker inga fel. Hur funkar era krokar? | |
| Sån fart som på filmen har inte min krok. Jag får dra upp den i låsläget. Men min går lätt, så jag misstänker inga fel. Hur funkar era krokar? | |
|
Min funkade inte som filmen heller. Den fastnade ungefär halvvägs när den fälldes ner och sedan fick jag skjuta fram resten med foten. ------- //Lövet |
|
|
Min är precis som i filmen. Bäst att akta smalbenen:) På min förra E91 fick man däremot putta upp den sista biten med foten, både vid ned- och uppfällning. |
|
|
Benskydd på om man har en sån välsmord krok ;-)) Min har inte heller samma "fjong" utan behöver hjälp sista biten upp. |
|
|
Vad ska man smörja med om man vill att den kommer ut som i klippet? Har haft flera el-drag men ingen har kommit ut och låst sig själv efter knapptryck. [YOUTUBE]cBp5GSwxXes[/YOUTUBE] |
|
| Länk | |
| Det är min fd bil på filmen. Jag smorde den aldrig utan den var så där. Det var väl inte 100% av gångerna den låste sig av sig själv, men oftast så. | |
|
Ok, åkte till gör det själv och hissade bilen. Man kommer inte åt själva kulleden så det gick inte att smörja. :( |
|
|
Var glad att det inte sitter samma skit som på 5 serien på din 320 då hade du fått problem,som BMW fullständigt struntar i,men o andra sidan så gör dom det med alla problem dom har,så vill man ha en problemfri tillvaro så är det japs lådor som gäller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.