AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.242

Behöver köpråd för 320 ci e46

Sida 2 av 3
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Ibland kan det vara värt att ta tåget...
Länk
Denna verkar ha en mer solid historik + vinterdäck m.m.
Med lite prut ett bra pris?

Surf Or Die!!!
Zo
78
Zoro87
Bmw 520 e39-01
Jag tycker att du ska slå till. Provkör bilen och kolla skicket, bromsar osv.. Pruta som sagt lite och slå till.. Den sog jätte fin ut faktiskt..
st
19
stefane46
F20 116i-14
Tack så jättemycket för alla svar! Är positivt förvånad över antal svar jag fått. Nog diskuterat om den gråa BMWn, det verkar vara lite roulette med den, får se hur det blir med den. Vad tror ni om mitt andraval? Denna silvriga: Länk!
Kollat den firman och hittar inget krux, inga nyheter-bra nyheter?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jo, den är säkert bra, men jag hade haft den andra bilen som förstaval, givet att den är ok
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Stefane46: på bilderna ser det ut som vänster framskärm är bucklig, bägge bakskärmarna rostlagade vid stötgångarfästet samt att färgen på höger framskärm onekligen ser märklig ut. Men bor du nära så kolla, men jag hade nog hört mig för noga om bilens skick innan jag skulle kollat på den. Lycka till!!

Mvh Martin
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Surfjannes tips såg däremot riktigt fin ut!

Mvh Martin
Ni
958
Nip
320i-04
Ett sätt att tänka är ju att bilen är hot med läckra fälgar från start. men det betyder också att den sannolikt är vilt körd av tidigare ägare med mer påfrestning på motor och hjulupphängning osv.

Köper man standardutrustad familjebil - kan man budgetera för att få just de fälgar+däck man vill ha osv - och kanske en bil som genererar mindre underhåll.

Astronomisk skillnad i däck verkligen. Däck som låter som turbiner som varvar ned när du saktar in - eller som inte låter något alls nästan.
E
1.156
E
320 ci cab -04
Hej!

Titta närmare på Surfjannes förslag. 4 ägare och troligen 2 brukare. Sommar och vinterdäck, varav vinterdäcken sitter på.

Den silvriga har haft 9 ägare varav ? brukare.

18 tusen mil är visserligen mycket men 23500 är ännu mer. Norrlandskörda bilar brukar ha gått långa sträcker i taget vilket är en fördel.

E
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Nip:
Varför skulle bilar med större fälgar betyda att den är hårdare körd än bilar med mindre fälgar?
Jag har större fälgar än standard på båda mina, och inte kör jag hårdare för det. Köper större fälgar för att de är snyggt, inte för att kunna köra hårdare.

Oavsett motorval så skulle jag lägga någon krona extra på en bil som har m-paket. Otroligt mycket snyggare + att den är mer lättsåld den dagen du vill byta.
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
När jag letade E46 märkte jag att M-paketbilarna var mer slitna än de "vanliga" coupéerna. Nu kollade jag inte så många bilar, men ändå...
En bil i gott skick bör ju även vara väl hållen mekaniskt?
Den ena bilen hade riktigt risig inredning och kollar man "min" norrlandsbil såg den riktigt fräsch ut. Vill man ha snygga fälgar är det rätt lätt att bli av med beg. BMW hjul och hitta andra via t.ex. Blocket.
Just saying...

Surf Or Die!!!
Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Och förresten. Min personliga åsikt är att M-paketet på E46ci ser lite påklistrat och eftermarknadstrimmat ut. En original ci med snygga fälgar ser renare ut, kolla min profil.

Surf Or Die!!!
Ni
958
Nip
320i-04
@Haas: Jag kanske tänker på när jag själv var i den åldern - och hur jag körde. ;) :D

Direkt när man ser bil med mycket bling-bling tänker jag - skrikande däck varje start och kurva. Plattan i mattan, typ. Ser precis hur det är med ungdomsgängen vid torget här - nu om dagarna. Varvmätarn i botten före varje växling....betyder betydligt mer sliten bil.

Tycker man om standardpaketen och de fälgarna man får är det en sak.

Kan man välja precis efter egen smak - är det klart mycket mer värt, och det kan man plocka med sig till nästa bil också i många fall.

M-paket innehåller lite annat också, jag vet. Bara ett sätt att tänka.

Men första bilen kanske man inte tänker så. Min var en Ama61-62, med vänd-ringar i cylindrarna så den lät som en diesel. :D
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst finns det dom exemplaren också. Men sönderkörda ungdomsexemplar brukar utmärka sig mer än bara ett par stora fälgar om nu ska dra det hela fullt ut.
Varje bil har sin egen historik. Sen om det är stora fälgar eller inte, har m-paket eller inte etc säger egentligen inte så mycket om skicket. Vi alla tar hand om våra bilar olika mycket och olika bra.

Sen vad man föredrar för utseende är ju helt upp till var och en. Alla gillar inte samma saker, och tur är väl det.

Just vad det gäller e46 coupé så tror jag det är en rätt så kvalificerad gissning att 9 av 10 skulle välja en med m-paket framför en utan.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nu kom 04:an ut igen, lite justerad i priset. Länk Ser onekligen bra ut.

Konstig annons, men döljer det sig ett bra köp bakom säljarens oförmåga att formulera sig? Länk

M eller inte M. Kanske en generationsfråga, som gubbe hade jag hellre valt en utan M, tycker modellen är en av de absolut snyggaste BMW gjort och det räcker.

Skulle inte tveka en endaste sekund, Surfjannes Sollefteåbil verkar kanon. Har köpt en Sollefteåbil för "längesen". Norrlands in land- ej saltade vägar.
Bmw:n förefaller vara en "gubbkörd" bil, ser inga nackdelar med det!
Ärlig bil känns det som.

st
19
stefane46
F20 116i-14
Robert: Såg också 04an, kan inte skada att ringa och kolla lite, men är det något lurt kommer jag tyvärr välja bort den även om den helt klart är snyggast. Den helsvarta i Örebro du länkade ser väl fin ut så den borde man kanske kolla på. Hittade denna på blocket idag, dock en 318i men ser verkligen fin ut! Smsade honom angående fler bilder Länk
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Nu känns det som att bilen i Örebro har allt emot sig, men den ser onekligen fin ut. En 318? Även om inte 320 är värsta raketspisen så är det något speciellt med en sexa. Även jag slår ett slag för Surjannes Sollefteåbil, den känns rätt på många sätt.
st
19
stefane46
F20 116i-14
Nä nån 318 blir det nog inte, då måste den verkligen vara fin och ha rätt utrustning, vilket den jag länka inte hade (smsade med säljaren). Den i Örebro ser absolut fin ut, den ska jag titta närmare på. Däremot har jag svårt att släppa denna Länk! känns som ett bra köp måste jag säga.
Zi
826
Zig
G21 M-Sport
Z3 M-Roadster
VW Polo R-Line
Höger framskärm och fönsterstolpe ser extremt omlackade ut?

/Zig
Stefane46 blev nyfiken om du köpt dig någon e46?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.