AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.674

Kraftlös 335d.

Hej!

Jag körde hem till familjen med 335an och landsvägsåker i ca 100, då jag kommer ifatt en bil och ska göra en omkörning. Så ner med kickdownen och motorn varvar, men det är som att turbon inte går igång och ingen kraft alls. När resan började gick bilen som den skulle och inget dramatiskt hände under tiden.
Det är väl två turboaggregat, en liten som ska ta de låga varven och en stor som ska ta de höga varven. Känns som att det är den stora turbon som felar.

Jag har inte fått upp några felmeddelanden, och en kompis läste av generiska, men inget där heller. Det är en 335D e91, årsmodell 2009.

Någon som varit med om samma problem och vet vad det beror på?

God Jul o Gott Nytt
Bi
124
Bimmer75
E70 X5 35d M-sport -09
Kolla vaccumslangarna och vaccumklockan. Hade liknande fel på min 535d. Det var vaccumklockan eller om den kallades vaccumhus.
mp
18
mpe17
535D M Sport F11 2014 LCI
Gammal tråd och TS har antagligen löst sitt problem men för andra som söker kommer här min erfarenhet. Min 535D var trött fram till 2700 rpm då stora turbon tar över från lilla turbon. Precis som för Bimmer75 var det vacuumslangarna i mitt fall också. Meckarn (ej BMW-verkstad) bytte de han kunde utan att riva halva motorn. Total kostnad ca 1200:- Nu går bilen som en raket igen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.