|
|
|
|---|---|
|
tjena är sugen på att skaffa mig en bmw igen. tycker ja har läst massa skit hela tiden om motorerna. är dom så kassa som en del skriver? har haft både e36 och e46 320 modellerna, som gått som smör. nu hade ja tänkt mig att byta upp mig till en 325 bensinare eller 320 diesel. valet kommer självklart vara vilken motor som krabba minst. eller ska man utesluta bmw? har värken tid eller lust att få motorproblem. har just nu en v70, stort tack för svar som kan göra det lättare för mig att välja. väldigt nöjd med volvo men bmw är skönare att köra plus snyggare, men som sagt kvalite önskar ja mig. | |
|
Tja kvalitet är en definitions fråga när allt kommer omkring. Vad beträffar olika motorval hänger det nog till sist på ägarens skötsel vs körsätt/stil och service intervall ifråga om hållbarhet etc. Kvalitet ifråga om kostnad så är det tydligen Hyundai som är säkrast kort på spelplanen,kul....upp till var och en att bedöma ;) Exklusivare märken kostar mer att äga men ger annat tillbaka,kanske auktoritet vad vet jag? Välj det som känns rätt och vårda bilen därefter är mitt tips ! |
|
|
Det som skrivs här är ju oftast problem, det ligger i forumets natur då problemfritt ägande inte behöver ventileras :) Köp en bil med bra historik och sköt den så bör du klara dig fint oavsett diesel eller bensinare. Har själv kört olika BMW bensinsexor sammanlagt ca. 10000mil utan minsta problem (se min profil). Det man främst slipper med BMW är i min erfarenhet de irriterande småfel som mina kompisar med andra märken ständigt tycks drabbas av. Stavas kvalitet tycker jag... Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.